NintendoNintendo 3DS-tråden

"It's like one of these things with Nintendo where you've got to be very careful because they've got a lot to say att E3, and I want to be careful to not accidentally transgress an NDA. I will tell you, I've seen it; it's cool."- EAs vd
Jag är faktiskt rätt pepp på detta. Men det är mer av teoretisk karaktär än så länge. Potentialen för något riktigt coolt finns där så klart, frågan är väl om vi kommer se en bärbar Wii vad gäller spelutbud. DS:en levererade tacksamt nog en mindre uppsjö av grymt värda titlar även från tredjepartsutvecklare, så jag känner mig ändå optimistisk.Finns det något sagt om hårdvara än så länge, eller det är locket på tills E3?Gud vad jag längtar tills E3!111
Citat från rick_star
Finns det något sagt om hårdvara än så länge, eller det är locket på tills E3?
Utöka citat
Hmm, 3d-skärm, touch (ofc) och hårdvara jämförbar med dagens stationära konsoler. Får se hur det faktiskt blir. Men det finns ju helt klart potential att bli en grym produkt. Frågan är om de tagit någon lärdom av hur dagen mobila spel distribueras. En App store liknandes Apples hade varit fint att se.

Är nog det jag är mest intresserad av att se under E3.
Citat från Shiver
hårdvara jämförbar med dagens stationära nintendokonsol
Utöka citat
Fix'd.Xbox360/PS3-prestanda i 3DS? Trolololloololoooooo
Citat från Magical Sound Shower
Xbox360/PS3-prestanda i 3DS? Trolololloololoooooo
Utöka citat
Det ryktas om det, men jag säger BS.
Som sagt, får se. Men med tanke på hur nära psp låg ps2 när den släpptes 2004 så är det ju inte omöjligt att 3DS kan komma att ligga nära tidiga x360-spel.
Vad snackar man för batteritid om det skall vara current gen-grafik i bärbar konsol liksom? Wii-grafik på de små skärmarna är jag övertygad om räcker med råge. Precis som med DS:en kommer det snarare handla om hur de utnyttjar funktionerna.
Citat från bOGUS
Det ryktas om det, men jag säger BS.
Utöka citat
Hur skulle det vara möjligt?Fundera på hur stora 360/PS3 är och vilken kylning de har.Jämför med processorn i iPhone 4/iPad, som kostar SKJORTAN. 360-grafik?Lägg därtill 3D-funktionen. Jag vet inte om den fungerar annorlunda och kräver mindre kraft än t.ex. 3D-funktionen i datorspel. Men på PC krävs det ungefär dubbla prestandan för att spela i 3D.Jag tror inte Nintendo helt plötsligt, från ingenstans, går från sin casualposition till svindyr next-gen-grafikhets.Edit: Ni kan ju jämföra med Nvidias kommande Tegra också (som det har sagts att 3DS inte använder) som inte ens kommer upp till denna generationens grafik.
Nu ska väl iof XBox360/Ps3 pusha "sin-grafik2 i 720/1080p.Tror ni verkligen det behövs en XBox360/Ps3 hårdvara att pusha samma grafik i lowres DS upplösning?Men sedan så sade man väl inte att den skulle vara lika bra som XBox360/Ps3 hårdvarumässigt utan skulle klara samma saker, antar de menar funktioner/tekniker, som normal mapping, shaders osv osv.Hur som helst e3 2010 kommer bli mums!!
åhh, hoppas inte det bara blir 3D-spel :(då menar jag alltså inte 3D-effekter som jag antar att blir en rätt stor del av konceptet, utan 3D utformade spel. DS var underbar eftersom folk förstod att det var den perfekta 2D-konsollen, om de börjar leka 3D nu blir jag ledsen :(
Citat från soma
åhh, hoppas inte det bara blir 3D-spel :(

då menar jag alltså inte 3D-effekter som jag antar att blir en rätt stor del av konceptet, utan 3D utformade spel. DS var underbar eftersom folk förstod att det var den perfekta 2D-konsollen, om de börjar leka 3D nu blir jag ledsen :(
Utöka citat
Lugnt. Kolla bara hur det ser ut på iPhone. Får hoppas att Nintendo fixar nån tjänst så att det blir enkelt för enskilda personer och små indoeutvecklare att lägga upp spel dock. Det lär resultera i många fina 2D-spel!
Hur skulle det vara möjligt?
Utöka citat
Därav BS = Bullshit = Jag-tror-inte-på-det
små indoeutvecklare att lägga upp spel
Utöka citat
jag gillar verkligen nintendo, men med tanke på deras licenshistoria bedömmer jag sannolikheten för detta vara väääldigt liten. visst, det kommer en del skoj från småföretag på wii ware men det är inte direkt i stor utsträckning och jag gissar att nintendo tar en betydligt större del av den kakan än apple gör för iphone-apparna
Citat från soma
men med tanke på deras licenshistoria bedömmer jag sannolikheten för detta vara väääldigt liten. visst, det kommer en del skoj från småföretag på wii ware men det är inte direkt i stor utsträckning och jag gissar att nintendo tar en betydligt större del av den kakan än apple gör för iphone-apparna
Utöka citat
Mm, tror likadant. Men förhoppningsvis har de sett att iPhonegrejen funkar. Man kan ju hoppas.
Citat från bOGUS
Därav BS = Bullshit = Jag-tror-inte-på-det
Utöka citat
Tror inte heller på det, men man kan ju åtminstone hoppas på grafik man skulle kunna jämföra med t.ex. Gamecube. Med tanke på att PSP kunnat göra i princip det i flera år och att iPhone långsamt börjar ta sig förbi DS grafiskt sett kommer det nog inte räcka med bara en 3D-funktion för att motivera ett helt nytt köp.
Det ryktas om att de ska visa ett Animal Crossing på E3 ...

Citat från rick_star
Gud vad jag längtar tills E3!111
Utöka citat
Jaaa!!
Är detta 3DS?

Anolog stick (that little thingie under the D+Pad)
2 cameras just like the DSi, only they can take 3D pictures. Oooohhh!
Tilt sensor
2 differently designed screens with the top one taking up more real estate.
Has one slot that will fit both regular DS/DSi games as well as new 3DS games which will be about the size of a Flash Card.
MP3/AAC hardware decode function.
Can be synced with a Wiimote.

http://albotas.com/2010/06/heres-a-supposedly-leaked-photo-of-the-3ds/

http://albotas.com/2010/06/so-apparently-this-could-be-nintendos-3ds/
Måste alla överskatta psp grafik. Tycker inte att den är så nära varken ps2 eller gamecube.
Citat från samurai
Måste alla överskatta psp grafik. Tycker inte att den är så nära varken ps2 eller gamecube.
Utöka citat
http://gamertag360.files.wordpress.c..._640w.jpgEdit: 3DS däremot verkar lida av samma aliasing som på DS
(bergstexturerna ser nästan ut som final fantasy 9) om man kollar på Kid
Icarus-trailern.
Mmmm, lär bli awesome. Har funderat skitlänge på om jag ska köpa en PS3 eller en Wii, men nu känns det som att jag lika gärna kan vänta på en 3DS istället (och under tiden kanske ta itu med alla DS-spel jag inte tagit mig tid att spela än)Samtidigt är man ju lite orolig att det ska bli som det blev med Wii - en miljon lovande spel skulle komma på releasen, varav de flesta blev försenade.. men dunno, går ju jävligt bra för DS, såattja!
Har aldrig haft en bärbar konsol, men detta kommer definitivt köpas. Förmodligen så fort det släpps (hoppas i år). Var sugen på DS i våras, men sen hörde man om detta och då blev det bara att vänta. Ser väldigt fram emot att se 3D effekten, så många har varit positiva.

Angående pris: Ganska säker på att det stod 2995kr(prel pris) att förboka på webhallen, men nu står det 2495kr. Har det släppts info om pris?
Citat från Gamer5
Har det släppts info om pris?
Utöka citat
Citat från sonik
29:e september då nintendo ska avslöja när 3DS släpps plus pris.
Utöka citat
Mao, nej, vi vet inte priset än.
Menade på att riktpriset webhallen hade har ändrats sen E3. Vid E3 2995kr, nu när jag kollade så står det 2495kr. Så nåt info verkar de ha fått... kanske max pris eller nåt...

Eller så värderade de för högt från början och tyckte detta var mer rimligt pris...
Citat från Gamer5
Menade på att riktpriset webhallen hade har ändrats sen E3. Vid E3 2995kr, nu när jag kollade så står det 2495kr. Så nåt info verkar de ha fått... kanske max pris eller nåt...
Utöka citat
Haha nej de gissar nog ganska hej vilt.
GIMMIC!!!!
Default avatar

« Tillbaka till Spel