PCDota 2

Ryktet stämde. Nu blir modden kommersiell. 

Coming to the PC & Mac in 2011, Dota 2 promises to take the unique blend of online RTS and RPG action that has made Dota popular with tens of millions of gamers and expand upon it in every way.

First details on Dota 2 are available now via an exclusive on Gameinformer.com.
Utöka citat
GI helt omöjlig att komma in på. Posta mer info när ni får tag i det. Danke.
Äh. Ni är ju värdelösa rakt igenom. Mer info: 

The reveal for "IceFrog's" New Project is here, Defense of the Ancients has a sequel in DOTA 2. Coming to the PC & Mac in 2011, Dota 2 promises to take the unique blend of online RTS and RPG action that has made DotA popular with tens of millions of gamers and expand upon it in every way. You can check out the full article for the reveal of DotA 2 on the Game Informer website.Valve's approach to Dota 2 is unusual in that the gameplay itself is remaining almost entirely untouched. "IceFrog is one of the smartest designers we've ever met. He's made so many good decisions over the years in building the product. This approach means that Dota 2 basically is DotA-Allstars with new technology.[/i]If you are not familiar with DotA, Game Informer summarises it well:[i]Dota 2 takes its name from the Warcraft III mod Defense of the Ancients, a drastic change to that stock real-time strategy title, which pits two teams of five players against each other in highly competitive, 40-minute or longer matches. Unlike most RTSes, DotA has each player controlling a single hero who levels up and stockpiles gold to purchase powerful equipment and consumables. As computer-controlled armies continually spawn and rush the enemy's base, players are responsible for using their powerful heroes to turn the tide of the battle in their favor.[i][/i]See some of the heroes from the game in the images below, thanks to Game Informer.
Citat från Mabec
Äh. Ni är ju värdelösa rakt igenom. Mer info:
Utöka citat
Ge oss mer än 4min!Vafan, läste fel!
Hoppas Blizzard går in och hävdar att varumärket tillhör dem så spelet inte släpps. Det vore verkligen skitcp. :D
Haha. 4 minuter, underbart är kort. (ehr...)
Blizzard har inget anspråk på det här :)
OMFG HYYYPE

Dag 1!
HAJP!
omg jag kom 3 ggr
Spännande! Framförallt hur likt det kommer vara HoN
jag kom igen, kan knappt vänta! kul att se dota lirarna här =)
Citat från Crass
HAJP!
Utöka citat
+1! Kommer piska hon så hårt.
Citat från Kenchu
Hoppas Blizzard går in och hävdar att varumärket tillhör dem så spelet inte släpps.
Utöka citat
Borde de inte gjort det tidigare när Valve trademarkade det isf?
fan vad soft, har aldrig gillat hon. man vill ju spela med originalkaraktärerna från dota
Gick från Dota till HoN, slutade spela HoN, kommer börja spela Dota 2! :D
och jag kommer äga dig!
oh snap! :(Jag ska fan go Centaur på dig!
blink dagger centaur var typ den mest abusade heron back in the days när jag spelade seriöst, vet inte om det fortfarande är så. good times
Hur ser det ut med denying? Enda anledningen att jag verkligen inte gillar DotA/HoN och spelar League of Legends istället.Denying medför ett mycket slöare spel, tror jag hade en runda där vi bara satt och denyade i 30 minuter, inget annat ;/, så hoppas verkligen de tagit bort den biten från DOTA2 så kanske jag ger det en chans.Säger inte att dota är dåligt, men LoLs mer aggressiva spelstil tilltalar mig mer.
denying gör ju inte spelet slappare, snarare mera micro intensitive.
Denying behövs definitivt! Det är viktigt och kan göra stor skillnad hur en match utvecklar sig tycker jag
Gillar det peronligen inte, blir för mycket fokus på att se till att motståndaren inte får exp och mindre fokus på den roliga delen, PvP.Sen att ranged har ett mycket större övertag i just den delen är en annan nackdel med deny-systemet.Folk pratar hela tiden om hur skillat det är och hur mycket skills det krävs för att faktiskt denya, va fan? Är ju inte svårare än att lasthitta minions för guld, bara omvänt.I så fall är det väl ännu mer skicklighet i att hålla fienden borta från ens creeps överhuvudtaget (Gäller både i HoN,LoL och Dota) genom att gå över till deras sida av creepsen och helt enkelt harassa sönder dem om de kommer för nära och sen fokusera på att lasthitta motståndarens minions?Det är just hur obalanserat det blir som jag inte gillar med deny-systemet, sätter du en melee carry mot en ranged carry så kommer ranged att i slutet ha 100 creep kills mot melee's kanske 20, hur kan det vara bra och balanserat?I LoL har även melee's (Oftast så länge de har i alla fall en ranged attack) oftast en stor möjlighet att jämna ut det och det fokuserar mer på att faktiskt harassa och döda fienden i early game.Det jag gillar med dota dock är att fienden förlorar guld när de dör, hade det funnits i LoL hade det varit lite lättare att ta sig an en feedad hero som inte köpt sina items än.
ja det är lamt att denya, roligare att ba köra på!
denya gör spelet roligare precis som försöka ta alla creepkills, det gäller att göra din motståndare så svag som möjligt så att man själv för fördelar.

Citat från AnyOne
Sen att ranged har ett mycket större övertag i just den delen är en annan nackdel med deny-systemet.
Utöka citat
öh nej? Det är i princip bara lära sig att lasthitta med varje karaktär, olika heroes tar olika lång tid på sig att slå och olika heroes skadar olika, problemet är inte systemet, problemet är du själv.
Nu har basshunter nått å göra pengar av igen... å fjortisarna flockas
sätt en barnvakt bredvid tb eller random meele så kommer han få alla lasthits i världen..
Citat från AnyOne
Sen att ranged har ett mycket större övertag i just den delen är en annan nackdel med deny-systemet.
Utöka citat
Det är därför det är så viktigt att välja rätt lineup och ha rätt stöd för rätt hjältar, så att de kan lasthitta.
Att anyOne är löjligt noobig och okunnig tordes väl vara fruktansvärt uppenbart?

Citat från AnyOne

Det är just hur obalanserat det blir som jag inte gillar med deny-systemet, sätter du en melee carry mot en ranged carry så kommer ranged att i slutet ha 100 creep kills mot melee's kanske 20, hur kan det vara bra och balanserat?
Utöka citat
Det här är typ det dummaste jag har hört tbh. För det första så finns det ju en hatchet som ger melee 32% mer damage mot creeps som fullständigt dödar det eventuella lasthit-övertaget som en ranged hero skulle ha enligt dig, detta gör det tom lättare för en melee hero att lasthitta i de flesta fall beroende på vilken hero han är/möter. För det andra så handlar det ju självklart om hur bra spelarna är, klart att en kille som är riktigt bra med ranged i alla lägen kommer att ta en kille som är kass i lasthits i sitt lane, men det är precis samma sak om man tar samma scenario fast den bra killen spelar melee. Precis som dreadlock sa det så fint

Citat från Dreadlock
problemet är inte systemet, problemet är du själv.
Utöka citat
Det är precis folk som dig som avfärdar HoN och spelar LoL som jag stör mig på, du kan ingenting om dota/HoN så istället så börjar du spela ett spel som är lite mer lättbegripligt och kräver lite mindre av dig, för att sedan klaga på mekaniken i det "svårare" spelet, enbart iom att du inte tagit dig tiden att lära dig spelet. Patetiskt.
ja du är helt otroligt patetisk för att du inte tagit dig tid att lära dig ett datorspel ordentligt! herregud, hur kan du leva med dig själv?
Citat från addek
klart att en kille som är riktigt bra med ranged i alla lägen kommer att ta en kille som är kass i lasthits i sitt lane
Utöka citat
Varför förutsätter ni i diskussionen att man är ensam i sin lane?!
Här var det någon som blev sur, kom jag åt en öm tå?Tror jag aldrig förolämpade Dota och HoN mer än deny-äsystemet som jag aldrig förstår mig på varför det existerar och du fortsätter med att basha sönder hela LoL? Inte konstrigt att folk säger att HoN-communityn är värre än LoLs (Och LoLs är fan riktiga dickheads ofta).Möjligt att hjältarna har buffats sen jag testade senast, dock när det väl begav sig så var det sjukt mycket svårare att vara melee mot ranged i samma lane än i LoL där det redan är sjukt svårt, så sue me.Om vi bortser från den punkten, vad säger du om att det promotar ett passivt gameplay och att man inte fokuserar på PVP-biten? Nu vet jag inte hur det nuvarande metagamet ser ut i Dota och HoN men SENAST (Verkar som det är ett ord jag kommer få använda ofta i diskussionen) så var det inte ovanligt att lane phase tog 30-40 minuter då folk enbart fokuserade på att denya varandra hela tiden, ingen haross, inga ganks på mid etc, det är det jag gillar med LoL, att de tagit bort det och fokuserar mer på själva dödandet, och det gör mig knappast till en sämre spelare (Tack för "n00b" förresten, min ELO är 1540 i ranked, inte världsbäst men över average så jag är allt annat än "n00b".), jag gillar helt enkelt spelstilen mer, men jag tänker aldrig säga något som att "Det är bara patetiska noobs som spelar lol för att det är ett lättare spel" för förutom uppdraget (döda Nexus) och kartans design så är det två helt olika spel som spelas på olika sätt.Att denya är inte svårare än att lasthitta så jag förstår inte riktigt "Fel på spelaren, inte systemet"-argumentet, att lasthitta är inte ett dugg svårt.Mojib: Jag vet inte hur andra resonerar men jag tycker att det är den som är mest balanserad, 1v1 i mid, självklart kommer melee's ha ett större övertag om han har en ranged-partner med sig, därför jag tar in 1v1-diskussionen.Nu var det som sagt, igen, ett bra tag sen jag spelade Dota så jag vet inte om de har implementerat någon liknande hjälte än men om man tar in LoL så finns det en hel del fina hjältar som även kan stå upp mot en ranged 1v1 (Master Yi med sin Alpha Strike, Akali med Mark of the Assassin, Mordekaiser med sin sköld etc) då de har någon form av ranged förmåga jämfört andra melees som kommer att bli roflstompade av vilken ranged som helst som har lite vett (Xin Zhao, Tryndamere, Evelynn).Oavsett, kan vi hålla den här diskussionen civiliserad utan påhopp? Så sjukt onödigt att kalla folk patetiska för att de har en annan åsikt.
Default avatar

« Tillbaka till Spel