MultiDestiny (Bungie's nästa spel)

Det har börjat läcka lite information ang. Bungies kommande spel.

The document sent to IGN, and also to Kotaku, says that the game is set on a future Earth where, after a brief colonisation of the stars, humanity has been attacked by aliens and forced back to a single city on our home planet, where we are protected by a large, mysterious spacecraft. Another alien. Only this time it's a good one.
[/i]
[i]Players will take the role of what's basically a space knight, travelling the stars, exploring the worlds and of course fighting the alien menace.

The game is being pitched as a highly social experience, sort of like an MMO, with the universe hoping to appeal to as wide a variety of people.
[/i]
[i]We received a document earlier this month containing many of the same images visible on IGN, but with a twist; a reader claimed they had found the document on a USB stick left behind in a coffee shop. We refrained from posting them at the time because we weren't sure how real these images were. Some images seemed like they could be for Bungie's mysterious game. Others, we'd find, were not. But as we were tracking things down, Bungie confirmed the authenticity of some of the images to IGN.

IGN | Kotaku

Ser onekligen intressant ut :)
Synd bara att de inte vågar ta steget till PC-plattformen. Visst Halo 4 såg smått fantastiskt ut på X360 men en PC-version eller next-gen hade varit mer lockande.
Låter ju asfett, men spelet failar ju helt om det är till PS3 och 360. Kul att köra MMO i år framöver där och hela tiden se åldern med hackig FPS och skruttiga texturer (är väl ingen, PC-bög eller ej, som inte sett åldern på open world-spel de senaste två åren). Trodde det var rätt stenhårt bokat till nextgen? De får fan lägga på ett kol nu asså.
Enligt listan som läckte ut för nåt halvår sen så blir framtida delar i serien både PC och next-gen iaf:

2013/Fall: Destiny releases for the Xbox 360, and ‘Xbox 720′
2014: Destiny ‘Comet’ expansion releases for Destiny, Destiny 1 is potentially made available for other platforms (Ps3, ‘Ps4′, and PC are mentioned; Wii-U is not mentioned throughout the contract but is a possibility[Note same applies for preceding Destiny titles])
2015: Destiny 2 releases for the Xbox ’720′ ‘Ps4′, and PC
2016: Destiny 2 ‘Comet’ DLC expansion releases.
2017: Destiny 3 releases for the Xbox ’720′, ‘Ps4′, and PC
2018: Destiny 3 ‘Comet’ DLC expansion releases.
2019: Destiny 4 releases for the Xbox ’720′, ‘Ps4′, and PC
2020: Destiny 4 ‘Comet’ DLC expansion releases.

Hoppas det stämmer. Och så en bild från Halo ODST:

:)
I dunno, tror inte på Bungie som spelutvecklare, Halo 2 o 3 var alldeles för fantasilösa o mediokra lir som spelade på Halo 1 conceptet o därmed hade nice multiplayer.
Ser xtremt generiskt ut tbh
Alltså är det meningen att man ska bli hypad när man läser "WHAT IS DESTINY?" osv, allt låter ju cp generiskt och ointressant :P
FPS skräp?
Känns som att det behövs en hel del nytt för att imponera.
behövs ju bara detta:

Citat från neptun
The document sent to IGN, and also to Kotaku, says that the game is set on a future Earth where, after a brief colonisation of the stars, humanity has been attacked by aliens and forced back to a single city on our home planet, where we are protected by a large, mysterious spacecraft. Another alien. Only this time it's a good one.
Utöka citat
för att debila XBOX360bros och pc-bögar ska reagera så här:

Citat från Erty
Låter ju asfett,
Utöka citat
Så jag förstår att de inte ens försöker göra något originellt.

Citat från Trappski
Bungies variant av Star Wars är mitt spontana intryck.
De har ju tom en dödsstjärna.

Och kolla snowtroopern längst ut till höger här:
Utöka citat
haha, så jävla illa!
låter awesome. grym design, intressant concept. bungie är grymma på gameplay, hoppas de går in lite mer på att utveckla världen samt sätten man kan interagera på/i den med detta.

Citat från nikeplektrum
Känns som att det behövs en hel del nytt för att imponera.
Utöka citat
gillar kombinationen detta uttalande + din avatar :) (ser iaf ut som nån chinpokemon)
Citat från Jackie
för att debila XBOX360bros och pc-bögar ska reagera så här:
Utöka citat
Fast jag kommenterar ju det att spelet låter som en god idé och rätt coolt. Jag skulle väl inte kalla det originellt direkt, men det är liksom Bungie som gör det och Bungie kan gameplay sjukt bra.

Tycker spelet har en genomtänkt design och värld av koncepten att döma. Det hänger ihop liksom. Inte 500 000 grejer ihoptryckta i en otrovärdig spelvärld. Påminde även mig om Star Wars doc
Citat från Erty
Tycker spelet har en genomtänkt design och värld av koncepten att döma. Det hänger ihop liksom.
Utöka citat

Citat från Erty
spelet låter som en god idé och rätt coolt
Utöka citat
Citat från Erty
rätt coolt.
Utöka citat
Citat från Erty
coolt.
Utöka citat
o_o
Gillar hur de använder FUN som ett radikalt nytt säljknep.

Citat från Jackie
o_o
Utöka citat
pls
Så de har kontrakt med Activision om att ge ut detta IP:t vartannat år t.o.m. 2020?Det är ju en risk av astronomiska proportioner men åas kanske listan är påhitt. Jag hoppas mest på att Martin O'Donnell kan slita sig loss från Bungie och därmed kunna komponera för ett värdigt projekt i framtiden.
Känns lite surt med detta om Blizzards Titan ska bli ett space-mmo. Antar att inte Activision vill ha två så likvärdiga spel under sitt tak.
tror inte på mmo. mer massive multiplayer fps. typ som wasteland men öppnare.
Nu när Activision är bakom ratten för Bungies nya spel kan vi ju räkna med att det inte kommer vara spelbart.Just sayin
Jag tror Bungie är bakom ratten faktiskt. Actionvision är väl bara utgivare, företaget ägs inte av Actionvision liksom??  Är inte EA Valves utgivare exempelvis.
Citat från Lovejoy
Är inte EA Valves utgivare exempelvis.
Utöka citat
Wut?Utgivare har ju sjukt stort inflytande på studior, kolla på alla spel t.ex. EA förstört genom att tvinga fram dem innan de ens är klara. Dock tror jag att Bungie har fått ovanligt lösa tyglar från Activision, enligt läckta dokument osv.
Citat från Lovejoy
Är inte EA Valves utgivare exempelvis.
Utöka citat
Valve ger ut sina spel själva. Och STEAM är huvuddistributören sas.  EA är dock retail-distributör åt Valve. Det är lite skillnad.
Har ingen aning hur det fungerar! På vilket sett skulle Actionvision styra över Bungie?
Citat från Lovejoy
Actionvision är väl bara utgivare,
Utöka citat
Som vinter skriver ovan. Utgivaren har gigantiskt inflytande i många fall. Finns massvis av projekt som lagts på is eller lagts ned helt och hållet pga utgivaren.
Citat från Lovejoy
Har ingen aning hur det fungerar! På vilket sett skulle Actionvision styra över Bungie?
Utöka citat
Beror väl lite på huruvida Activision står för massvis med pengar eller inte hur stort inflytande de har.Mer pengar -> mer inflytande över sin investering typ.
Kolla bara vad som hände när blizzard gick och blev actiblizzStörsta MMO't ever down the shitter
Citat från Forestfrog
Kolla bara vad som hände när blizzard gick och blev actiblizz

Största MMO't ever down the shitter
Utöka citat
Om du syftar på WoW så har du ju helt fel, men jag antar att du är en av de som har en rosig nostalgisk bild av vanilla? Det var nog inte heller Activisions fel då Blizz har fullständig kreativ kontroll över sina projekt, utan snarare att Blizz blev bättre på att göra MMOs och utvecklade genren.

Den här situationen med Bungie beror helt på vad de har för kontrakt. Vad jag minns har Activision hyfsat mycket att säga till om men kan inte peta i detaljer, vilket är rätt standard afaik. När det gäller typ EA och DICE så är det ju snarare så att EA säger "gör så" och DICE utan att tänka säger "thy will be done" och det faktum att de öht inte har kontroll över vissa avdelningar (bl a PR) som helt styrs av EA bidrar ju också rätt mycket till det. Tvekar på att Bungie, som är så sjukt stora lix, gett upp samma kontroll. De behöver liksom inte det.
Citat från Erty
Om du syftar på WoW så har du ju helt fel
Utöka citat
You some kind of casual?Till viss del ja, Vanilla / tbc / wotlk ( till viss del ) hade en helt annan känsla av progression, sedan att blizzard inte själva visste hur ett bra lvling system fungerade i vanilla bland annat gjorde det ju bara riktigt drygt i vissa lägen.Men jag förstår folk som fortfarande gillar MoP, samma personer som vill få allting serverat på silverfat utan minsta ansträngning.Den diskussionen kan vi fortsätta i wow tråden om du vill!Anser dock fortfarande att ju mindre Activision rör Destiny desto bättre
Citat från Forestfrog
Till viss del ja, Vanilla / tbc / wotlk ( till viss del ) hade en helt annan känsla av progression, sedan att blizzard inte själva visste hur ett bra lvling system fungerade i vanilla bland annat gjorde det ju bara riktigt drygt i vissa lägen.
Utöka citat
Citat från Forestfrog
Men jag förstår folk som fortfarande gillar MoP, samma personer som vill få allting serverat på silverfat utan minsta ansträngning.
Utöka citat
Fast det är ju inte så. Det är bara det att folk som är

Citat från Forestfrog
some kind of casual
Utöka citat
kan spela spelet utan att lägga 8 timmar om dagen, och känna att de får ut något av spelet. Elitister som du själv som älskade att inte ha något liv och lägga ned en arbetsvecka i ett spel har fortfarande möjlighet att göra det i och med heroic raids. Snack om "lol 2 ez" undanbedes då folk idag t ex inte kan stå afk en hel fight utan det spelar roll. Skillnaden är att folk idag kan spela till skillnad mot för ens fem år sen, och att ditt average raiding guild idag är på samma nivå som folk som var realm #1 i vanilla lix.

Progression idag finns väl liksom visst kvar till lika stor del, men jag antar att du som många elitister hatar på gated content och att folk får röra era raids. Det är bara det att när 6% av spelarbasen ser content (Sunwell, som ju var pinnacle av elitistmasochistrunkmaterial) så har man ett litet problem, nämligen att en extremt ultravokal minioritet bestämmer alldeles för mycket.

WoW är ett mycket bättre spel idag då vem som helst kan ha kul med det, och om de lyckas, bemästra det. Det sista sker fortfarande inte av mer än några få % som gör heroics, så det du pratar om som det var försvunnet, finns ju fortfarande kvar. 
Det enda argumentet jag köper gällande detta är att folk hade ett helt annan synsätt på spelet då det var nytt, fräscht och revolutionerade genren. Så är det ju inte verkligen idag, där spelet känns lite trött istället.
Man får sätta saker i kontext också, hade guilderna raidat som dom gör nu (i stort sett 24 timmar om dygnet) när det är ny content ute så hade inte vanilla's content räckt någon vart alls. Med tanke på att mechanics var ett SKÄMT back then. Likväl skulle du applicera raidtimes från 2004-05-06 på dagens content så skulle bossarna leva jävligt länge.
Det är ju det med, folk är så mycket mer hardcore när det väl gäller liksom, på grund av rushen mot world first.
Default avatar

« Tillbaka till Spel