MultiDestiny (Bungie's nästa spel)

"the less welcome news that the game will arrive late on PC"

buu

men detta låter ju bra iaf:

"I sank an ungodly amount of time into the original, but having played Destiny 2’s first campaign mission and Strike through multiple times, and dabbled in some PvP, there’s absolutely no question in my mind now that the PC version is going to be the definitive one. Yes it sucks that we’re getting it later, and doubly so that we don’t how much later, but if the final version retains the polish we saw today, it’ll be worth the wait."

Men har inte haft tid att ta reda på om dom ändrar mkt i spelet eller inte.. är det bara mer av samma eller inte? :P

Är det fortfarande en liten hubb och sen separata missions eller blir det en större öppnare värld denna gång?
Senast redigerad av Skvall den 19 maj 2017 11:06.
@neptun tack! ser najs ut, nu är mitt gnäll stillat för den här gången :)
Ursprungligen postat av Skvall
Är det fortfarande en liten hubb och sen separata missions eller blir det en större öppnare värld denna gång?
Utöka citat
Som jag förstod det är det fyra olika öppna världar! Titta på presentationen, de höll ju på i en timme med massa info
Ursprungligen postat av Lystrad
Som jag förstod det är det fyra olika öppna världar! Titta på presentationen, de höll ju på i en timme med massa info
Utöka citat
Ah okej. Alright jag får göra det!
GMG har Destiny 2 till bra pris nu.

380kr för Standard
680kr för Deluxe (inkl expansion 1 + 2 + lite tjafs) 

https://www.greenmangaming.com/games/destiny-2-pc

Hade tänkt avvakta tills efter att jag provat betan men detta var ju bra pris så kanske slår till nu istället...
380kr för Standard
Utöka citat
är 380kr med nån voucher?
Ursprungligen postat av kin
är 380kr med nån voucher?
Utöka citat
Nä, 18% nedsatt gällde till idag (när betan började förmodligen), nu är det 10%.
Köptet på GMG ✌️
Helt fantastiskt att äntligen få spela på PC som dessutom verkar vara en riktigt bra version vad jag förstått. Flöt på hur fint som helst. 

Lite besviken dock på att betan var så liten. Ingen hub, 1 solo mission, 1 strike och 2 pvp lägen men antar det mest är för att testa motorn och infrastruktur.
Senast redigerad av neptun den 29 augusti 2017 06:38.
Ursprungligen postat av neptun
Ingen hub
Utöka citat
Hubben var uppe i en timme typ:

Hann inte spela så mycket, men det kittlade lite i köpnerven. Kanske slår till på en rabbat på GMG framöver.
Blev väldigt sugen på hela spelet när jag körde betan. 

Nu har man typ 7veckor på sig att bestämma vilken klass man ska köra, hmm.
Har bara kört ettan & tvåan på beta innan, men hur stor är karaktärsutvecklingen, väljer man bara en klass till början thats it?
Senast redigerad av Mabec den 1 september 2017 09:56.
@Mabec 
Nu baserar jag detta på Destiny 1 (och att 2:ans beta hade samma klasser och verkade ha iaf liknande upplägg).

Ja du väljer bara en av tre klasser i början. Men medans du levlar så kommer du låsa upp lite saker som oxo kommer i olika varianter som du sen fritt kan byta mellan. Granater, klass "ability", hopp, specialarattack osv. Dessa har väl typ ca 3st olika varianter var tillslut.

Man låser även upp 2 till subklasser per klass också, som har olika supers och element på sin skada. Allt detta man låst upp kan man byta fritt mellan så det är inte så att man bara väljer en gren i något träd eller liknande.

Även fast det finns raids i end game där man behöver samarbeta så är ändå alla tre klasserna "dps" med lite variation bara, så det är inget jättestort beslut egentligen. Men någon klass kan vara bra i en viss situation ibland.

Titan är lite mer defensiv o melee, warlock lite mer magi o avstånd, hunter snabb o smidig med farliga supers.

edit: ja juste, man har "armor", "agility", "recovery" mätare på sin karaktär som man kan höja o sänka med val på karaktären och beroende på vilken armor man har på sig. Vapen kan alla använda men armor är specifik för din klass.
Senast redigerad av Skvall den 1 september 2017 16:21.
Nu har man typ 7veckor på sig att bestämma vilken klass man ska köra, hmm.
Utöka citat
Vill ju spela Hunter, som 99% av alla andra spelare, så kanske blir en Titan för min del. Spelade Warlock i D1.
Ursprungligen postat av neptun
Vill ju spela Hunter, som 99% av alla andra spelare, så kanske blir en Titan för min del. Spelade Warlock i D1.
Utöka citat
Jag mainade Warlock men körde även endel Titan. Är nyfiken på Hunter också men är nog fortfarande mest sugen på Warlock och Titan faktiskt. Titan är väl den minst populära klassen så det lockar ju lite av den anledningen, gillade att köra tacklingen med den i pvp också. Titan är ju dock fulast. :D
I stort sett är ju de olika klasserna bara cosmetixxx hehe

Provade på betan igår i typ 40 min innan jag tog en paus. När jag skulle fortsätta sen insåg jag att det var sista dagen på betan och att det var färdigspelat för denna gång.
Va det mycket ja missade eller? :)))

Av det lilla jag hann med så verkar det vara mer av samma man fick i Destiny 1, fast lite mer tweakat och förbättrat. Med andra ord jäkligt nice! Kul att få spela som pc mästerras denna gång dessutom.

Tror nog det kan bli ett köp alltså. Nån som kommer lira detta?
Ursprungligen postat av Box
Va det mycket ja missade eller? :)))
Utöka citat
Betan var bara:
Story uppdrag (det första man körde)
Två olika PvP-banor/lägen
En strike som var rätt nice
Är det någon av er som var med och klarade Vault of Glass första gången tillsammans med mig som kört igång 2an än? Skulle vara kul å veta vilka som var med när vi klarade den första gången. Man får se det i början..
Kommer ni spela på PC eller ?? 

Såg lite streams och spelet känns för likt. Lite tröttsamt typ.
Ursprungligen postat av ananda
Kommer ni spela på PC eller
Utöka citat
Klart man kommer spela på Masterrace när möjligheten finns.
Ursprungligen postat av ananda
Kommer ni spela på PC eller ??
Utöka citat
Dpixel har för mkt att göra IRL så han skulle inte spela alls, inte nu i höst iaf.
Övriga från gamla gänget har jag ingen koll på.
Jag och killen från mitt jobb som var med lite sist kommer spela på PC.
Jag kommer köra pc.
Ursprungligen postat av Trappski
Klart man kommer spela på Masterrace när möjligheten finns.
Utöka citat

PC här också
Såhär ser min mästar PC ut typ. Kommer inte kunna spela Destiny på den. Doom flyter på dock. 

Går bara surfa blocket o betala räkningarna. 

Har en Mac såklart men Destiny lär ju inte släppas där.
Senast redigerad av ananda den 7 september 2017 21:50.
Definitivt den snyggaste datorn jag sett.
Har du en matchande N64 Pikachu Edition?

Jag kommer också spela PC-utgåvan, även om jag inte har en lika stilig dator.
Ah den måste jag ha! 

Mm men om ingen spelar på PS4 den här gången så hoppar jag.
Fan också

Någon som spelar på PS4 och will göra Rat King questet? Eller Nightfall? Är 279 Light, Flashpo1nt på PSN ^_^
Default avatar

« Tillbaka till Spel