PlaystationPlaystation 4

Sony Playstation 4
Release: Julen 2013

Finns det någon stream direkt av eventet? Orkar inte sitta och lyssna på en ljudfil eller se bilder.
Alla är väl live? :S
ja cruzzade tror ett antal av länkarna ovan är direkta streams av eventet. är f.ö. så jävla taggad, tror det blir köp på release om det kommer släpps några spel jag är intresserad av!
Citat från cruZZade
Finns det någon stream direkt av eventet?
Utöka citat
Vadå, samtliga sänder allt live vad jag förstått det som?
Nice :) tack för infon. Varför jag frågar är såklart för att det långt ifrån alltid är livestream från eventen. Ofta är det bara bilder med kommentarer.
Jo det brukar vara så på många mindre sidor men GT bland annat har kört livestreamar från E3 de senaste åren så jag ser inte varför sony inte skulle erbjuda media det nu ;)
Visst finns det inga som helst bekräftade specs på någonting? Väldigt många rykten som är mer eller mindre troliga, men det är i kväll det för första gången kommer konkret info?
har alltid haft lite svårt att förstå specs på konsoler, det jag vill höra är typ "PS4 är 10 ggr starkare än PS3" + asfett ingame-demo så är jag nöjd :D
+1 på allt Ever "real madrid" Green skriver förutom köp på release. Väntar nog ett par veckor tills nästa batch kommer då jag inte orkar köa. Vill väldigt gärna se ett Killzone 4 och ett Bulletstorm 2(vilket kommer inte hända men nu ber jag till gudarna)
får se om det blir köp på releasedagen. beror på flera faktorer, främst spel och pris.tänker som pimpim, pallar ej heller köa
Citat från josef
får se om det blir köp på releasedagen. beror på flera faktorer, främst spel och pris.
Utöka citat
Samma här. Blir det som sist så äre no go. Runt 4k är nog min smärtgräns.
kan inte tänka mig att den kostar 6k igen alltså. isf lär jag vänta ett år eller två som förra gången.
Är i Manila just nu och om jag inte räknar fel så är det 07:00 för att ta del av hypen.
Vettefan om hotellets wifi pallar streama dock =/
Citat från Pindus
Vettefan om hotellets wifi pallar streama dock =/
Utöka citat
bredbandskollen eller nått ba!
Så jävla pepp, ska kolla med en polare jag också. Styr någon upp en playing-chat eller?
Tack för tråden och alla nyttiga länkar. Skönt att det inte krockat med CL fotbollen ikväll. 6000kr och under så köper jag maskinen på relesedagen.
Citat från Lystrad
Styr någon upp en playing-chat eller?
Utöka citat
Kör i tråden.
Har inte känt någon pepp eller nyfikenhet alls inför PS4 men senaste dargarna har det börjat smyga sig på...Så det blir nog att sitta uppe och kolla ikväll som bakgrund till Ni no Kuni kanske:)
Allt tyder väl på att de har prestanda som rätt bra PCs när de kommer = 10 gånger PS3.

Tvekar på över 4500, är ingen Cell i lix. Det som är dyrt är om den kör gddr5 som ryktet säger
specsen som är idag kommer ju inte vara de som kommer vara när den släpps! de kommer ju vänta och se vad ms gör och matcha/lägga sig över.
De kommer inte ställa om tillverkningen och byta chip hur som helst, nej. Det är helt omöjligt. Det som är i den vid det här laget är det som är i lådan i november. PS4 är troligtvis redan i småskalig tillverkning.

De kommer heller inte utannonsera specs idag - men de kommer att läcka hur som, vilket de mycket troligt redan gjort. 
Risken med att vara först är att man ger konkurrenten tid att göra en drastisk omställning för att möta eventuella hot. Fördelen är att man bestämmer flödet, associeras till nästa generation först och tvingar motståndaren att agera.
360 visade ju definitivt värdet av att vara först. Men Sony verkar ju ha lärt sig nu.
Citat från Erty
De kommer inte ställa om tillverkningen och byta chip hur som helst, nej. Det är helt omöjligt. Det som är i den vid det här laget är det som är i lådan i november.
Utöka citat
det är ju så att det bara är en datorburk de spelar från ikväll, och visar upp ett skal.
Citat från mazerfaka
det är ju så att det bara är en datorburk de spelar från ikväll, och visar upp ett skal.
Utöka citat
Det är mycket troligt, ja. Du föreslår dock att man ska ställa om hela sin produktionskedja beroende på vad ens konkurrent tillkännager eller inte tillkännager i juni.

Det är helt omöjligt och sjukt osmart.
Citat från Erty
Du föreslår dock att man ska ställa om hela sin produktionskedja
Utöka citat
jag vet inte hur det fungerar men skulle inte tro att de redan börjat producera själva maskinen än.
Det har de nog - till viss del. Konsolen ska av allt att döma vara ute till jul. Då måste de börja producera den väldigt snart - eller har redan börjat. Det finns absolut inte tid för ändringar hur som helst. Det som visas idag är spikat, och de specs som läcker är final. Det finns inte tid att ändra på det.

edit: Insåg precis att jag måste köpa en 1080p TV om jag ska köpa PS4 om det inte ska se ut som aids.. Då blire för jävla dyrt asså :( Oh well, kanske får jobb lol
Default avatar

« Tillbaka till Spel