NintendoMario Kart 8 - Racetråden

Ursprungligen postat av empo
boosten av att plocka upp mynt är rätt liten, främst är det 10 som ger ökad maxspeed
weight vet jag inte, kanske om man går in på varje gubbe och öppnar den där stats-menyn? jag kollade upp nån wiki men bryr mig inte så mycket så kör Peach som är medium
en annan dold grej är att acceleration-staten påverkar drift-boosts, så alla bra online kör typ full acc builds

spelade lite single joy-con också och funkar väl ok men tyckte inte axelknapparna känns nå vidare (testa både med och utan strap) när man måste använda R så ofta
Utöka citat
Intressant det där med drift boosts. Tack för tipset! 

Jo, singel joycon är fullt ifrån optimalt men är ett roligt alternativ mär man är 2, speciellt när man är på resa/bortrest och vill ha nått som underhåller en en liten stund :)
Ursprungligen postat av empo
så alla bra online kör typ full acc builds
Utöka citat
åfan, på min tid var det full top speed som gällde. 10 mynt med roy och firehopping -> DING DING DING. man drog iväg nå jävulskt
någon som är sugen på lite gibb?
lägg till mig dudes! 
SW-6059-9823-0991
Senast redigerad av mazerfaka den 16 maj 2017 21:42.
vad race online kan kännas orättvisa ibland, ligger etta två varv och på tredje får man blått skal sedan haglar de in röda så landar man 9e plats typ :/
Det är ju det som är Mario Kart. Allt handlar om sista varvet o hoppas att turen är på sin sida!

Tyvärr är min router för värdelös för att kunna köra online :(
Ursprungligen postat av mazerfaka
ligger etta två varv och på tredje får man blått skal sedan haglar de in röda så landar man 9e plats typ :/
Utöka citat
Är ju tyvärr lite grejen. Allt kan hända i mario kart och amazing comebacks kan hända. Dock 99% så är du först och får 30 skal i ansiktet sista kurvan. Men när det väl är så att du hinner köra om 5 pers pga blåskal tur då känns de najjan.

Går typ inte att ta mario kart så seriöst. Man får slappna av och tänka det är lite som mario party - i slutändan vinner den som spelat bäst även om jävligt mycket avgörs med bullshit
Mmm.. jag är ändå glad över tutan i 8an.. var ju helt omöjligt att spela Mario Kart till Wii då det fanns nada möjlighet att skydda sig mot blått skal då :( Det är surt att förlora förstaplatsen pga många skal men nu har ma iaf en liten chans att försvara sig nu mot en måttlig mängd skal ( <2 ).
Spelade precis massa battle online. Shine thief<3
ba adda om ni vill köra nångång.
Min friendcode: SW-2016-9616-2516

:D
Default avatar

« Tillbaka till Spel