MultiNo Man's Sky (PS4/PC)

Ursprungligen postat av empo
kostar bara 199:- på gog, ska man slå till?
Utöka citat
Gör't, men tänk på att GoG inte stödjer multiplayer/joint exploration

Joint exploration has been introduced allowing 16 players to see visual representations of each other in game. Joint exploration does not require PS Plus, and is not currently available on GOG Galaxy.
Utöka citat
Senast redigerad av efficaxor den 12 augusti 2017 12:00.
"You'll be able to see, communicate, and "explore the universe" with up to 16 other players, but they'll be represented simply by glowing orbs, and Hello Games admits that "interaction with others is currently very limited"

Ugh. Men ja. Det är kul att dom faktiskt fortfarande arbetar med spelet. Kan dock inte släppa hur vansinnig själva releasen var. Tror det är enda spelet jag köpt till fullpris på release till ps4 utöver persona 5. Sicken blåsning :/
Ursprungligen postat av Agitopop
Hur menar du?
Utöka citat
Att de åter igen verkar lova massa content... Men vi får se
Fast vadå, det är väl skillnad på "and much more will follow" och att lova en massa saker som ska finnas där dag ett? Tycker det finns anledning att lita på dom numera med tanke på hur dom supportat spelet sedan det släpptes.
Ursprungligen postat av Endymion
"You'll be able to see, communicate, and "explore the universe" with up to 16 other players, but they'll be represented simply by glowing orbs, and Hello Games admits that "interaction with others is currently very limited"
Utöka citat
Haha fyfan vad fattigt. Nä Sean Murray och hans team kan lägga ner No Mans Sky nu tycker jag.

Även med dessa uppdateringar är det fortfarande inte värt fullpris. 
Ett bra exempel på hur de fortsätter hypar sina uppdateringar med MULTIPLAYER som skulle finnas från dag 1 och så är det den här smörjan.

Vill inte veta hur sopig den nya storylinen är. Handlar säkert om hur generiskt universumet är och hur tomt det är i mitten av galaxen.

Senast redigerad av ananda den 12 augusti 2017 11:16.
Ursprungligen postat av timbre
Tycker det finns anledning att lita på dom numera med tanke på hur dom supportat spelet sedan det släpptes.
Utöka citat
Hur har de supportat spelet tänker du? Lagt till funktioner som varit utlovade från början? De är nog så illa tvungna att fortsätta jobba på spelet om Sean eller Hello Games vill få möjlighet att utveckla något nytt i framtiden
Ja det är bara för att rädda ansiktet för deras överlevnad. De hade nog helst velat sätta dyra prislappar på dessa uppdateringar.
Ursprungligen postat av Lystrad
Lagt till funktioner som varit utlovade från början?
Utöka citat
Ja? Alltså, det finns nog bara ett fåtal personer som inte tycker att spelet initialt var en smärre katastrof. Men dom har ju ändå åtagit sig att fixa det dom lovade vilket dom verkar göra? Jag ser inte den här typen av långvarig support särskilt ofta.

möjlighet att utveckla något nytt i framtiden
Utöka citat
Det har nog bara med intäkter från spelet att göra.
Jag ser inte den här typen av långvarig support särskilt ofta.
Utöka citat
Nej. Det är inte så vanligt att man släpper ett ofärdigt spel och sen gör klart det under tiden. 

Det har nog bara med intäkter från spelet att göra
Utöka citat
Nej, ingen skulle lita på Hello Games om de inte fixar sitt spel innan de börjar på något nytt. Det hade varit omöjligt att marknadsföra ordentligt.
Ta bort allt grindindade av mineraler och lägg till ett annat spelelement och jag hade gillat spelet 10x mer
inte så vanligt att man släpper ett ofärdigt spel
Utöka citat
Inte? :) Nu menar jag dock inte nödvändigtvis på samma nivå som NMS.
ingen skulle lita på
Utöka citat
Det tror jag. Dom finansierar ju dessutom sina grejer själva. Handlar nog om vad dom gör annorlunda nästa gång.

Kolla på Comcept och Mighty No 9. Katastrof det med. Dom verkar trots detta få förtroende att fortsätta utveckla spel. Senaste Sim City? Folk glömmer/slutar bry sig rätt fort.

Ursprungligen postat av ananda
Ett bra exempel på hur de fortsätter hypar sina uppdateringar med MULTIPLAYER som skulle finnas från dag 1 och så är det den här smörjan.
Utöka citat
Hur mycket hype finns i "interaction with others is currently very limited" egentligen?
Senast redigerad av timbre den 12 augusti 2017 12:33.
Det stora problemet har ju alltid varit vad som utmålades och vad som levererades. Kan fortfarande inte släppa att det hypades upp att "alla utforskar samma universum och teoretiskt kan möta varandra men universum är så stort att sannolikheten är mikroskopisk". In i det sista lurades folk att multiplayer teoretiskt  existerade. Första releasedagen lyckas två streamers hamna på samma jäkla planet utan att se varandra och inte ens då bekräftade de direkt att multiplayer inte fanns utan var ett jäkla slingrande.

Handlade ju inte bara om multiplayer utan en massa annat också, varav massor inte ens är implementerat efter ett år. 

Så jäkla illa. Hade de bara marknadsfört spelet utefter vad det faktiskt var och satt ett pris därefter hade alla varit nöjda och glada. Jag hade fortfarande kul flera timmar med spelet men principiellt vill jag bara elda upp det.
I korta ordalag så borde det ha släppts som ett early access. Folk hade då inte känt sig så rövknullade av företaget.

Jag ser fortfarande positivt på att de utvecklar men då jag inte längre har en ps4 så måste spelet bli väldigt billigt innan jag köper det igen.
Nån här, som inte är en gapig testo-edgelord, som testat 1.3 än? Reaktionerna på internet är ju överlag lyriska.
Kört det några timmar, startade om en ny sparfil på Normal. Det är fortfarande No Man's Sky, men finns en story i det som verkar lite intressant. Återigen ingenting revolutionerande, gillade man det innan så gillar man det mer, hatade man det innan kanske man hatar det lite mindre, men det är fortfarande ett långsamt spel med fokus på resurshantering och oändliga mängder busywork för den som vill det.

Då ska det iofs sägas att jag inte utforskat endgamet det minsta, iom att jag som sagt startat om spelet.

Edit: Kanske är en gapig testo-edgelord, isf är du välkommen att bortse från ovanstående @Agitopop :)
Senast redigerad av Lok den 14 augusti 2017 13:27.
Ursprungligen postat av Lok
Edit: Kanske är en gapig testo-edgelord, isf är du välkommen att bortse från ovanstående @Agitopop :)
Utöka citat
Nej, det var rimliga intryck jag var ute efter. Tack. Men märkligt att åsikterna skiljer sig såpass. Många säger att det känns som ett helt nytt spel. Iofs är det ju sen gammalt att hyperbol går åt båda hållen.
Ursprungligen postat av Agitopop
Nej, det var rimliga intryck jag var ute efter. Tack. Men märkligt att åsikterna skiljer sig såpass. Många säger att det känns som ett helt nytt spel. Iofs är det ju sen gammalt att hyperbol går åt båda hållen.
Utöka citat
Alltså de sa ju samma sak vid tidigare uppdateringar också. Tror det är rätt mycket confirmation bias.
Jag gillade ju faktiskt No Mans Sky redan från början...., väldigt avstressande och avslappnande. Är rätt pepp på det här, ska nog installera skiten igen!
Ja, det jag tröttnade på var ju att gameplay loopen blev extremt enahanda snabbt, och att det knappt fanns något annat att göra än det konstanta samlandet av material. Så verkar spelet inte vara längre, så jag är också sugen på att dra ner det och testa.
Annars finns ju Elite Dangerous till ps4. Det verkar iaf bara mer simulatoraktigt och ha betydligt högre inlärningskurva. 

Å andra sidan så är det alltid kul att bygga baser. Jag spenderade större tiden av mitt falloutspelande med just det.
Laddar ner det nu. Vill minnas att den ursprungliga vanlijversionen låg på runt 3gb. Den senaste är över 11...
Mjo, det var kul när 1.31 kom och det var ytterliggare en nerladdning på drygt 7GB.
7gb? i så fall är det ingen patch utan hela spelet. spelet var 4gb day 1 (pc) och 1.3 patchen var 4gb också

vill ha oändligt med inventory, då hade det kanske gått och grinda alla mineraler
Default avatar

« Tillbaka till Spel