NintendoNintendo Switch

hej nintendo har något i hjörningen. 

läser på neogaf och jag läser: "dedikerad spelkonsol", ett "helt nytt koncept" och att iwata skall prata mer om det här nästa år(?)

några säger att iwata påstått att "NX" skall minska gapet mellan mobilt och stationärt spelande...

vad tror du "nx" är? och vad önskar du det är? 

lite mer info finner du här:
http://www.nintendo.co.jp/corporate/...317/index.html
får ångest av detta - känns som om det kommer bli någon form av dödsstöt..
Ursprungligen postat av Mohammedius
SNES Turbo HD REMIX 2000
Utöka citat
haha! hade dock varit fett om nintendo döpte nästa spelkonsol till "super nintendo".
Ursprungligen postat av mazerfaka
"super nintendo 2".
Utöka citat
Skulle vara drömmen, med endast 2D-spel
Senast redigerad av Mohammedius den 18 mars 2015 16:23.
Ursprungligen postat av Mohammedius
med endast 2D-spel
Utöka citat
noo :( state of the art. minst lika kraftfull som ps5 och xbox two eller vad fan de väljer att kalla den.
skräcken
haha :D
Senast redigerad av Mohammedius den 18 mars 2015 16:43.
Men för i helsike så ringer telefonjäveln när jag ska ska trycka på skicka på mitt mastodontinlägg och sen buggade sidan ur. 

Ok kort sagt då. 

Hybrid mellan bärbar konsol som även kan kopplas till TV. Nya traditionella spel plus touchskärm för att kunna spela nya mobilanpassade spel on the go, kontosystem för att dela köp så att delar av utbudet ska gå att spela på annan media såsom pc/mobil/plattor. 

Men nä det är ingen realistisk tanke då den skulle behöva vara väldigt liten för att vara bärbar men samtidigt tillräckligt stor för att kunna ha vettig prestanda. Skulle vara om man hade en docka i den stationära konsolen hemma och bara hade tillgång till en del av utbudet om man tog den med sig. 

Men nej jag yrar. Har verkligen ingen aning vad vi kan vänta oss. På gott och ont är det ju nintendo så det är knappt någon idé att spekulera. 
Min teori är wii3 med platta istället för den där stora superkontrollen med skärm.
:(
VR-googles med wiimote
Inlägget har tagits bort av användaren.
Jag tror inte VR-Goggles blir aktuellt då Nintendo tidigare pratat om problematiken med att bara en spelare i rummet kan uppleva VR åt gången. Å andra sidan har de tidigare sagt att de inte kommer ge sig in på mobilspelsmarknaden också så jag antar att allt är möjligt =)
http://time.com/3748920/nintendo-mob.../?xid=tcoshare

Iwata i exlusiv intervju med Time om samarbetet med DeNa och lite om NX. Rätt intressant läsning ändå där det klargörs en del. Exempelvis att NX-utannonseringen är separat från samarbetet med DeNa och att det gjordes samtidigt för att inte skapa missuppfattningar att Nintendo är på väg bort från den traditionella konsolmarknaden. Dock pratar han ju tidigare i intervjun om det nya kontosystemet som ska komma i höst (stängningen av Club Nintendo hintade ju förstås tidigare om att något större var på G) och den expertis DeNa har att sammanlänka information mellan olika system och kunskap inom nätverksteknik så de lär ju förstås ha ett finger med även i NX onlinestruktur.

Spännande oavsett. Fantastiskt att Nintendo insett att de kan ta hjälp av utomstående expertis när det gäller att skapa onlineförutsättningar. Förvisso har det jag spelat på WiiU funkat bra online och även eshop är helt ok men integreringen med resten av systemet och konton osv lämnar ju typ allt att önska.
Ursprungligen postat av Endymion
VR-Goggles blir aktuellt då Nintendo tidigare pratat om problematiken med att bara en spelare i rummet kan uppleva VR åt gången.
Utöka citat
å minns att alla hypade det här 2006-2007 typ

Haha, men så var också fake-filmen så löjligt grym!

edit: Nintendos aktie har visst gått upp med över 20% sedan DeNa-avslöjandet... högsta nivån sedan 2011 nu.
Senast redigerad av Endymion den 18 mars 2015 19:03.

Kan inte låta bli att bli lite hypad över den här nyheten om NX :')
jag tror på Sonic Cycle, jag.  bäst att låta nintendos track-record senaste decenniet styra förväntningarna.
Ursprungligen postat av rick_star
jag tror på Sonic Cycle, jag.  bäst att låta nintendos track-record senaste decenniet styra förväntningarna.
Utöka citat
haha ja
LOL!
:'( nintendo hade ju verkligen kunnat vara störst och bäst om de inte fumlade bort det med wii u.
Alltså Wii U är inte så dålig som alla vill få den till att vara.

Skulle säga att nintendo började go wrong redan vid 64 och gamecube då 3e parts stödet dog. Deras egna titlar är ju fortfarande top of the business men går ju inte att motivera Super Mario Galaxy över alla tredjepartsspel från förra generationen. Wii var en as bra sekundär konsol till 360 o Ps3. Wii U är lite åt det hållet också
Ursprungligen postat av Moopey
Alltså Wii U är inte så dålig som alla vill få den till att vara.
Utöka citat
nej absolut inte! gillar min wii u men den blir ju väldigt sekundär som du säger. blir ju bara att man spelar nintendos egna spel på den.

tråkigt att den heter wii u, tror de flesta (inklusive mig själv först) tror att de är en wii u fast hd-igare grafik + en padda istället för wiimote. den borde hetat "super nintendo" och släppts samtidigt som ps4/xbrot och varit minst lika kraftfull, tänk om de hade fått med ea/activision osv på det tåget.
blir ju bara att man spelar nintendos egna spel på den.
Utöka citat
Och det räcker för att slösa 4000 på den?

Förstår inte folk.....

Jag hoppas att Nitendo NX har någon med Android att göra.
Ursprungligen postat av rhymez
Och det räcker för att slösa 4000 på den?
Utöka citat
hehe, njae köpte mario kart 8 bunduru så fick med laddningstation, wii sensorbar + lite annat gött, men framförallt mario kart 8 som bara de är värt 4k typ. riktigt roligt spel, speciellt online!
hehe, njae köpte mario kart 8 bunduru så fick med laddningstation, wii sensorbar + lite annat gött, men framförallt mario kart 8 som bara de är värt 4k typ. riktigt roligt spel, speciellt online!
Utöka citat

Ja visst är det roligt, duktig goy

Senast redigerad av rhymez den 18 mars 2015 19:36.
Ursprungligen postat av rhymez
Ja visst är det roligt, duktig goy
Utöka citat
haha vad betyder duktig goy?

Ursprungligen postat av rick_star
lägg av med den där skiten. punkt.
Utöka citat
haha, hur många såna här tillsägelser ska han få egentligen? :')
Default avatar

« Tillbaka till Spel