NintendoNintendo Switch

"don't bother trying to use the app to chat with your Switch friends while away from the system, either: you can only join chat rooms with people when you're actively playing a specific, supported game with them."

"GameXplain said you can't even pull down the notification tray on your phone while using the app and voice chat. You immediately get cut off."
Alltså hade appen Iaf varit lite smidig hade jag kunnat köpa det då jag ändå alltid har med mobilen i soffan men det där låter ju bara sjukt onice
Senast redigerad av Moopey den 21 juli 2017 10:15.
Det här har gått till överdrift nu. Jag kan förstå Nintendo att de vill låsa barnen till spelet (och  inte kan använda nått annat samtidigt). Även om det är sjukt onice för oss andra som inte är <10 år. 

Men att man inte ens kan stänga av skärmen?? Va fan tänker de!? Batteriet i telefonen kommer ju ladda ur på bara någon/några timmar :(.. Ska man behöva ha den laddades hela tiden utöver alla andra kablar som ska dras fram och tillbaka? :O
Ursprungligen postat av Dpixel
Det här har gått till överdrift nu
Utöka citat
Har nog inget att göra med parental control utan enkom om att Nintendo fortfarande inte fattar att en vettigt onlineupplevelse är viktigt alt ej har kompetensen.

Men vad vet jag. Blev ju tidigare informerad i den här tråden om att onlineläget kommer äga eftersom Nintendo tar betalt.
Senast redigerad av Boba den 12 augusti 2017 20:18.
Hela parental-grejen är bara folks spekulationer? Dvs, att allt som suger med Nintendo och online har med det att göra. Aldrig läst något officiellt uttalande eller kommentar från Nintendo angående detta. 

Oavsett är det ju befängt att det skulle bli mer barnsäkert av att blanda in en mobiltelefon. Tror det mer handlar om att Nintendo är helt värdelösa på detta och att det är ett gäng gubbar som sitter och bestämmer.
Ursprungligen postat av Boollen
det är ett gäng gubbar som sitter och bestämmer.
Utöka citat

Där är problemet, tror jag.
300 för cave story på eshopen. Sinne = blåst
Går det se vad som finns att handla online till sin Switch? Samt priser?
ifall det är värt att köra digitalt eller kassetter?
Har switchen börjar dala i försäljning redan? Var i Norge nämligen och där fanns den för 2990:- och Nintendo brukar väl inte direkt sänka sina priser 5mån efter lanseringen.
När kommer dom bra spelen då?

Har det eg kommit något vettigt förutom Zelda och Mario kart?
Splatoon 2
Ursprungligen postat av Moopey
Splatoon 2
Utöka citat
+1!

Mario i höst/vinter blir nog bra det med.
mario xcom i slutet av aug
@empo juste det ja! ser faktiskt riktigt nice ut, blir nog ett köp där med (efter lite recensioner osv)
för halva grejen med x-com är ju inte settingen -_-
Steamworld Heist är så jävla bra apropå genren och för alla som inte tillber RNGeesus.
Kommer nog sälja min switch efter Mario om inget händer på spelfronten tbh
tack för visat intresse
Ursprungligen postat av de_leon
för halva grejen med x-com är ju inte settingen -_-
Utöka citat
Settingen är förvisso en stor dragning med xcom, men diggar ändå tactical turn-based grejer så hoppas på det bästa gällande Mario vs Rabbids.
Ursprungligen postat av Giffox
Steamworld Heist är så jävla bra apropå genren och för alla som inte tillber RNGeesus.
Utöka citat
Praise! Det är en liten juvel
>nintendo
>"oj det verkar som online-läget är ganska dåligt"
>"när kommer alla bra tredjepartsspel?"
Ursprungligen postat av illern
Har det eg kommit något vettigt förutom Zelda och Mario kart?
Utöka citat
Arms! Det är riktigt kul och går att spela alldeles utmärkt utan vift-kontroller.
Just ja, det ser ju rätt lajbans ut ändå!
https://www.ifixit.com/Teardown/Nint...Teardown/78263
Hade tråkigt så kollade lite på switch teardown. Värt att notera är att en den har en fläkt (eh jag visste inte det iaf) och att batteriet bara är fjuttiga 4300mAh. Jag är ingen expert på batterier men att jämföra så har ipad ett batteri på 8000mAh, tom. ipad mini har ett batteri på 6000 mAh. Med effektivare chip i framtiden bör de kunna ta bort fläkten och stoppa in ett större batteri. De bör va möjligt att dubbla batteritiden.

De torde också va möjligt att göra en mindre modell typ i storlek av en PSP
det är medvetet att batteriet är fjuttigt
Jaha, jag trodde de hade lite batterier i hyllan på kontoret och tryckte in första bästa
Vilka spel är värda att tjöpa nu när switchen dimper ned i brevlådan?
Sonic Mania
Default avatar

« Tillbaka till Spel