NintendoNintendo Switch

Kan inte få det till massor av grejer. Skärmskydd o en väska, allt annat är ju bara lyx ;)
Jag har int ett enda tillbehör till switchen. Det enda som ev kan behövas är väl nån skyddsväska
Ursprungligen postat av Dazed
massor av tillbehör
Utöka citat
Enda man behöver är 

+ Pro controller möjligen
Ja, man kanske klarar sig på ett fodral.
Tycker bara det är snålt med tillbehör/disk och jävligt höga priser.

En joy-con kan väl knappast vara spelbart om man vill lira 4 på mario kart lr..?
Vill ha en Pro men 800kr är ju snuskigt, och då har jag ändå bara 1,5 normala handkontroller. :)

Fodral
Pro Kontroll
Fler Joycons?
Minneskort i framtiden?
Senast redigerad av Dazed den 16 oktober 2017 10:13.
Är det något fodral som ni INTE rekommenderar? 
Vill kunna köpa loss ett idag så jag kan lira Zelda på tåget ASAP :)
flera handkontroller har alltid varit dyrt, så är det bara. om det är folk som du spelar regelbundet med kanske de kan köpa en egen konsoll/kontroll?

väskan är riktigt nice, men att rulla in konsollen i en t-shirt/tyg funkar också så länge du inte är totalt oförsiktig.
Ursprungligen postat av soma
flera handkontroller har alltid varit dyrt, så är det bara. om det är folk som du spelar regelbundet med kanske de kan köpa en egen konsoll/kontroll?

väskan är riktigt nice, men att rulla in konsollen i en t-shirt/tyg funkar också så länge du inte är totalt oförsiktig.
Utöka citat
Absolut men 800-900kr är ju lite väl dyrt, Man har alltid klarat sig under 600kr tidigare.
Vill inte betala ett par tusen extra för att spela mario kart med kidsen.
Får kanske köpa en Pro och en Hori med kabel som man inte använder så ofta maybe.

Vilken väska är nice menar du? Deluxe?
Kostar 300kr på gamestop.se, också dyrt (: men får väl köpa på nätet.
Senast redigerad av Dazed den 16 oktober 2017 10:20.
Det officiella fodralet ingår det ett skärmskydd till så kör på det om du hittar på't. En pro controller kostar 689:- inkl frakt från Power (jämförelsevis kostar Dual Shock 4 kostar billigast 539:- inkl frakt, den kostade ju även den 700+ under konsolens första levnadsår).

Joy-cons är tveksamt om det någonsin kommer behövas. De flesta kontrollers funkar med adapters till switch och exempelvis 8bitdo kontroller funkar utan knussel efter att man uppdaterat kontrollens firmware.

Men ja, planerar man att köpa mycket digitalt är förstås ett större minneskort ett krav på sikt. I och med att spelen är så små (fysiskt) och man alltid har switchen i väskan har man dock plats för en drös med spel så jag har köpt det mesta fysiskt hittills och haft konsolen sedan release. Detta är ju dock en smaksak
Kan förresten tillägga att Mario Kart med joy-cons funkar oväntat bra om man använder wrist-strats grejset för att få lite större triggers. Använde det själv för 4p innan jag skaffade fler kompatibla kontroller. Naturligtvis är en "riktig" kontroller att föredra men framförallt ungarna brydde sig inte alls
Ursprungligen postat av Endymion
En pro controller kostar 689:- inkl frakt från Power
Utöka citat
Bra tips! Beställer dirr!

De flesta kontrollers funkar med adapters till switch och exempelvis 8bitdo kontroller funkar utan knussel efter att man uppdaterat kontrollens firmware.
Utöka citat
Låter redan lite omständigt.. Har du länk på någon kontroll du rekommenderar som fungerar supersmidigt?
(uppdatera kontrollen = mek?)
Hori "pro" med kabel för 350kr kanske kan duga annars, alternativt köp en joycon så länge:P 

Kan förresten tillägga att Mario Kart med joy-cons funkar oväntat bra om man använder wrist-strats grejset för att få lite större triggers.
Utöka citat
Gott, ja det duger kanske till 8åringar.. Så då behöver jag 2 kontrollers till alltså :)
Senast redigerad av Dazed den 16 oktober 2017 10:31.
Finns det någon framtidsrisk med att behöva flera Joy-cons tro?
har köpt det mesta fysiskt hittills och haft konsolen sedan release
Utöka citat
Word, köper allt digitalt till PS4an men lär nog köpa allt fysiskt till Nintendot. 
Men när de släpper VC lär man fylla på disken en del ändå, ifs tar de inte så mkt plats
Man behöver även en separat laddare.
Jag har köpt rätt mycket indie digitalt och utrymmet har räckt än så länge. Finns en arkiveringsfunktion också så att man tar bort spelet från switchen men sparfilerna är kvar och spelet kvar i biblioteket så att säga men det får en nedladdningssymbol om man ska starta det. 

Angående kontrollers har jag läst att det ska funka med adapters för andra konsolers kontroller men inte testat själv. Googla I guess. 8bitdo är inte alls så meckigt, gissningsvis får man redan en kontroller med ny firmware så det funkar out of the box om man beställer nu men annars är det bara att koppla kontrollen till datorn och ladda ner ett program som auto-uppdaterar från hemsidan. Tog typ 5 minuter när jag gjorde det. Följer med ett pedagogiskt instruktionspapper :)

Men ja. Hori gör ju bra kontroller så en sådan med kabel för 350ish låter ju som ett bra alternativ annars.

Edit: "behöver" separat laddare vet jag inte. Jag har klarat mig bra med någon av mina mobilladdare och powerbanks när jag kört handheld. Sällan jag spelar mer än de 3-4 timmar batterier håller utan att ladda den i dockan emellan. 
Senast redigerad av Endymion den 16 oktober 2017 10:55.
Ursprungligen postat av Giffox
Utöka citat
någon speciell man ska satsa på där eller räcker det med en mobilladdare typ?
Utöka citat
Till att ladda vad? känner mig helt lost. Tänker du på Pro är det väl samma som mobil/ps4 laddare..?
eller för konsolen? Laddar bara den hemma ändå antar jag... fast sant.. bra att ha.. damn it....
Senast redigerad av Dazed den 16 oktober 2017 10:50.
Man vill väl ha en laddare i väskan så att man kan ladda om man är borta hemifrån? Tegelstenen vill man ju inte ta med. Kanske bara jag men jag har inte USB-C till något annat ännu. 
Ursprungligen postat av jsf
räcker det med en mobilladdare typ?
Utöka citat

Ja och man får en USB-sladd med pro-controllern.

EDIT: Jag köpte även en 10.000mAh-powerbank med 2.1A-matning som i princip tripplar batteritiden. 
Senast redigerad av Giffox den 16 oktober 2017 10:51.
Man vill väl ha en laddare i väskan så att man kan ladda om man är borta hemifrån? Tegelstenen vill man ju inte ta med. Kanske bara jag men jag har inte USB-C till något annat ännu. 

Ja och man får en USB-sladd med pro-controllern.
Utöka citat
USB-C med Pro kontrollen?
Ja, precis som switchen.
Ja, precis som switchen.
Utöka citat
ok.. Tacka vet jag tiden när de räckte med micro-usb till ps4,ps4 headset och androiden.. Hade samma till allt.

Nu har man iphone-crap, micro-usb, usb-c.. :x
Men bra att veta! Då har man allt som krävs för att kunna ladda om man köper en Pro då. Ty.
Senast redigerad av Dazed den 16 oktober 2017 10:54.
Nåja, Fodral,Pro-kontroll,Mario Odyss,Mario Kart.. Får väl beta av dem en efter en och försöka låta bli att beställa allt dirr. Därefter en kontroll till..
Senast redigerad av Dazed den 16 oktober 2017 11:04.
Jag är iofs lite av en kittare men jag har köpt följande grejer:

Switch
Pro-controller (överväger ytterligare en så att man kan vara 2+2 i mariokart).
Väska
Skärmskydd (anti-glare)
Minneskort på 64gb - förutom Zelda så köper jag uteslutande digitala spel.
Extra mobil-laddare
Powerbank
Thumb grips
Ursprungligen postat av Dazed
ok.. Tacka vet jag tiden när de räckte med micro-usb till ps4,ps4 headset och androiden.. Hade samma till allt.
Utöka citat
Nu är det ju USB-C på allt som gäller. Bra att dom hakade på det nu när mobilerna byter till det också. Blir ju lite bökigt för dig tills Ps5 osv kommer men det är svårt att undvika.

Rekommenderar detta fodral om du vill ha ett hårt fodral med lite mer plats för spel:
https://www.komplett.se/product/9124...vel-case-black
Finns i dom flesta butikerna och med olika design.

Annars om du vill ha ett mjukare fodral som är något mindre och har skärmskydd med så är det fodralet som länkades längre upp.
Pro-controller är värd sin vikt i guld! Se och lär sony!
Kan jag handla direkt i eshopen med mitt kort om jag gör ett Mexikanskt konto eller behöver jag köpa prepaids?
På tiden Nintendo. Konton numera överförbara till annan konsol inklusive gamesaves och spel köpta på kontot. Video recording och lite annat smått och gott. 

https://www.nintendo.com/switch/system-update/
Senast redigerad av Endymion den 19 oktober 2017 12:27.
Improvements Included in Version 4.0.0 (Distributed 10/18/2017)
Added the following system functionality
Capture video on select games
To capture video, hold down the Capture Button during gameplay
Up to a maximum of the previous 30 seconds will be saved in the Album. You can trim the beginning and end of each clip, and post to Facebook and Twitter. 
As of October 18th, 2017, this feature is compatible with The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Mario Kart 8 Deluxe, ARMS, and Splatoon 2

Select from 12 new Super Mario Odyssey and The Legend of Zelda: Breath of the Wild icons for your user
To edit your user icon, head to your My Page on the top left of the Home Menu > Profile 

Transfer user and save data to another system
To transfer, head to System Settings > Users > Transfer Your User and Save Data

Pre-purchase option on Nintendo eShop
A pre-purchase option will be available for certain games. This option allows pre-load of the game to your system for quicker play when the game is released.
This feature will be supported by future game releases 

News channel updates
The news feed has been updated with a new look. 
Unfollowing a channel will remove that channel's content from the news feed and following the channel again will make it reappear.

Match software version with a group of local users
To create a group, head to the software's Options > Software Update > Match Version with Local Users
Everyone's software will be updated to match the most recent version in the group
All users must be on system menu version 4.0.0 or later to view and join a group 

General system stability improvements to enhance the user's experience, including:
Changed the specification which hid wireless networks using TKIP security from the network search results. Wireless networks using TKIP security will now display in search results as a grayed-out selection instead of not being displayed
The Nintendo Switch console supports WEP, WPA-PSK(AES), and WPA2-PSK(AES). If your router is using a different security type (e.g. WPA-PSK(TKIP)), you will need to change this security type within your router's settings.

Utöka citat
är nintendos onlinetjänst som ps+ eller är det ba skräp?
mest skräp, det är väl inget lull-lull man får direkt, och det är ju överlag en tämligen kass onlinetjänst utan voice-chat osv.
Default avatar

« Tillbaka till Spel