NintendoNintendo Switch

Ursprungligen postat av JFG
Har du blockat mig???
Utöka citat
Nejnej var bara ouppmärksam!
@Endymion 
På tal om DS och träffar. Tydligen var det ett Switch LAN i Sthlm i helgen som var. Arrangören fixade skärm + ethernet adaptrar så det var bara ta med sig dockan och koppla in.

finns fler bilder i inlägget på sweclockers: https://www.sweclockers.com/forum/post/17099875
Rätt coolt ändå. 

För övrigt vill jag poängtera att direct wifi mellan enheter funkar förvånande dåligt på de spel jag testat det på. Vi var 4 som hade switch med oss till ESA i somras och spelade splatoon2 och Mario Kart. Disconnects rätt ofta. Dock står det om det hemliga knepet med LAN läge i texten ovan. Det funkar ju också trådlöst om man är uppkopplad mot samma accesspunkt. Sjukt att det är gömt så väl för det funkade perfekt.

Edit: vi fick alltså göra en hotspot av en telefon att koppla oss till och sedan aktivera LAN-läget. Hade inte en enda disconnect efter det. 
Senast redigerad av Endymion den 14 november 2017 09:21.
"Capcom COO Tsujiro, in an interview with Jiji on the 10th, revealed that the company is already developing new titles to release on the Nintendo Switch in fiscal year 2018, such as “Ace Attorney” and other series that are popular inside and outside Japan."

"Yeah det är klart att de funderar på the Switch nu,
skrattar bäst som skrattar sist nu"

Mwuana har tydligen varit ett stort fan av nintendo switch sen dag 1 och är upprörd över alla som funderar på en switch nu när zelda och mario släppts
vilken tönt
Ursprungligen postat av multifaros
Mwuana har tydligen varit ett stort fan av nintendo switch sen dag 1 och är upprörd över alla som funderar på en switch nu när zelda och mario släppts
Utöka citat
grattis till ditt dad joke
tack!
>Suedi hiphop
Ursprungligen postat av rhymez
>Suedi hiphop
Utöka citat

mina highs som va lajf trodde dom va från zutts men dom kom från dig
academics (inlove)
Om man har en usb-hdmi sladd med sig,kan man docka mot vilken tv som helst. Eller måste man ha med sig hela dockningsstationen?
generic usbc-hdmi funkar inte, finns typ dessa från kina, nyko har gjort nån mindre docka också
Kasst..palla släpa på dockan..
Ursprungligen postat av jsf
Om man har en usb-hdmi sladd med sig,kan man docka mot vilken tv som helst. Eller måste man ha med sig hela dockningsstationen?
Utöka citat
Det är bullshit är det håller med dej!
Jag vill kunna spela hos kompisar nintendo
Den måste väl ha extra ström?
Borde det inte gå att lösa genom att koppla in switchen i eluttaget och sen rakt in via HDMI egentligen? Dockan innehåller väl inga egna processorer osv.
Det är ju en och samma kontakt så man behöver något däremellan.
Rykten från en snubbe som hade rätt gällande en Injustice 2-leak för ett tag sen:

"There has been pressure towards Game Freak to get Pokemon's 8th Generation out in hopes of a release next year. If you recall Pokemon Stars, that is (or was) real, but all it was was a Sun and Moon port to the Switch, used as an engine test tech demo thing.

Metroid Prime 4 should have something revealed with some in-game footage early next year from what I've heard. I'm hearing that Direct in January particularly. Bandai Namco is developing the game for Nintendo. I don't know which development studio.

There is some kind of new Animal Crossing that they hope to release next year too.

The Switch's Virtual Console will not be like how it currently is known to be like. There is some kind of a subscription service of sorts in the works.

Mother 3 is real. According to my source, it was completely localized and playable. The sad thing that I've heard is that it is being held back for some reason, which all I know has something to do with not knowing which month to release it in.

According to one of my sources, they claim that Square Enix is doing The World Ends With You 2 exclusively for the Nintendo Switch.

Blizzard is preparing a Hearthstone port for the Switch. I'm not sure when this will be announced due to the phrasing, but I heard about this when I went to Blizzcon."
Senast redigerad av Lautrec den 14 november 2017 16:02.
Ursprungligen postat av Lautrec
Bandai Namco is developing the game for Nintendo. I don't know which development studio.
Utöka citat
Med mycket vilja kan man få det till from.
Ursprungligen postat av Skvall
Med mycket vilja kan man få det till from.
Utöka citat
Hade ju varit drömmen. Tror atmosfären från demons souls, första dark souls och blood borne hade passat jäkligt bra i ett Metroid spel
Köpte rocket league för att kunna spela lite casual då och då. Inte kört sedan vi körde ett gäng härifrån runt release så jag är förstås ruggigt dålig. 

Grafiken i handheld är avskalad men det är inga problem alls med flytet. Misstänker att det är patchat nu men minns att vissa av banorna till PS4 förr i tiden hade framedrops så jag är glad att de kör lägre upplösning och prioriterar FPS redan från början här. 

Funkar smidigt. Bara spelat mot randoms men crossplay funkat utan problem. Inga online hiccups alls än så länge. Riktigt nice.
Ursprungligen postat av Endymion
Funkar smidigt. Bara spelat mot randoms men crossplay funkat utan problem. Inga online hiccups alls än så länge. Riktigt nice.
Utöka citat

Jag körde på bussen till/från jobbet med mobilen som 4G-router. Funkade bra, förutom på motorvägen, då laggade det en del. Men inne i stan var det skitnice, ca 70 ms ping.
I vetskap att jag typ inte kommer lira RL på switch så köpte jag det ändå dels för att spelet är så jäkla bra så stöder gärna Psyonix och dels ville se hur bra det fungerade på switch.

Online rullar på fint som sagt. Ett bevis på att spel kan ha fungerande online trots att Nintendo är handikappade.
Grafiken är lite nedbantad från Ps4 och det flyter inte lika bra som på ps4 nu för tiden, jämfört med ps4 release så flyter det mkt(!) bättre. Borde ju inte vara nån överraskning att grafiken är nedskruvad en bit med tanke på hårdvaran. Tycker dock att dom har gjort några dåliga val men det är väl en smaksak. T ex så har dom kvar saker som gör bilden suddig och "snygg" men dom har tagit bort skuggan från bollen.

Man är väl typ top 1.5% på PC och ändå så spelar jag som en jäkla kratta nu när jag spelar med alla noobs på switchen. :D Missar bollen helt flertal gånger osv. Jag har lättare att träffa bollen högt upp i luften på PC än vad jag har att träffa bollen på marken på switch. Det är delvis att jag är ovan med kontrollen men främst pga mer input lag antar jag.

Hursom är det en bra version med tanke på hårdvaran och spelet är ju svinkul. Solklart köp för dom som inte redan äger spelet. Kostar ba 160kr oxo.
sett tips om att sänka deadzone från 0.5 till typ 0.05 på switch-redditen
Aa kör 0.1 på PC och Switchen tror jag. Egentligen ska man väl bara ha så lågt man kan utan att kamera eller styrning börjar dra åt något håll av sig själv.
Default avatar

« Tillbaka till Spel