MultiEndy streamar och slår rekord

Dags för en egen tråd så jag slipper hijacka andra. Kommer uppdatera huvudinlägg med VODs för PBs osv vid senare tillfälle när jag kommer till datorn. 

Är ensam hemma i helgen så kommer dra igång en stream runt 12:30-tiden och antagligen hålla på i stort sett hela dygnet så kika gärna förbi. 

www.twitch tv/endyswe 
*följer*
mina inlägg i denna tråd kommer förmodligen mest handla om att jag grattar dig samt klagar på att du ej runnar snes ;) lycka till mr. Pro! Hoppas få se många WR och din rise 2 fame
Senast redigerad av Box den 5 december 2015 11:27.
Bästa trädnamnet också, kul!
Skulle du inte streama? @Endymion 
Ursprungligen postat av rick_star
Bästa trädnamnet också, kul!
Utöka citat
kan tycka att det är lite för ödmjukt att ba ha rekord istället för världsrekord, för det är ju det han kommer att göra
Ursprungligen postat av BIG_JIM_RENNIE
ödmjukt
Utöka citat
Detta är ju Endys mellannamn så jag tycker det känns rätt. Plus att det finns ju massa varianter på rekord också, typ jonglera tre ungar samtidigt som man bakbunden varvar spel stående på huvudet.

edit:

Senast redigerad av rick_star den 5 december 2015 13:38.
Endy streamar och slår barn
Var tvungen att försena streamen en timme men körde 16 timmar i sträck sen. Ska sova en stund nu :)

Edit: hann med massa skit. 

10.00.06 i Chip n Dale. 0.1 sekund från WR. Suck. 

Co-op stream med en kompis som kikade förbi. Klarade Bubble Bobble 2p på 51 blankt. 

7:16 i Ducktales 

10:35 i Batman 

Massa races med andra speedrunners samt blindplays av olika spel. 

Punch Out casual genomspelning

Ett par riktigt bra Gremlins 2 rundor 

Och en massa annat. Trött 
Senast redigerad av Endymion den 6 december 2015 06:39.
Inlägget har tagits bort av användaren.
Ursprungligen postat av KusseKurt
Är det för segt att försöka sig på TMNT?
Utöka citat
Nja det ligger inom tidsram vad jag kan med och jag har spelat det förr så det är inte omöjligt. 

Det tråkiga med TMNT är att det innehåller två stora grejer. Dels är det teknodrom-spawn. Det finns ett sätt att manipulera det (beroende på när man trycker på start på titelskärmen) men det är fortfarande typ 50/50. Och dels är det en frameperfect glitch på sista banan som sparar mycket tid men som riskerar att softlocka spelet. Är inte stormförtjust i dom oddsen när det ändå handlar om ~20 minuters spelande. 
Chip 'n Dale WR 9.57.62

Ursprungligen postat av Endymion
Chip 'n Dale WR 9.57.62

Utöka citat
hahah grattis mannen! :D
"FUCKI JÄJ ! "
Chip 'n Dale WR 9.57.62
Utöka citat

Bra jobbat Anders, gratulerar!
(Y)

snyggt jobbat
Chip 'n Dale WR 9.57.62
Utöka citat
Haha, grattis! Kalla mig Endyan! : )
Tack. Det var mycket känslor inblandat där. Dels eftersom jag haft två tidigare rundor där jag missat rekordet med under 0.1 sekunder och dels att jag verkligen knäckte det STORT. Trodde knappt mina ögon när jag såg 9:57. 

@rick_star är du verkligen en Endyan och följer mig på Twitch? :) måste jag missat.

Edit: H och J är så sjukt tekniskt svåra och livsfarliga att göra misstag på. Smågrejer som gick fel men överlag blir det svettigt att slå det där för den som ska ge sig på det. 
Senast redigerad av Endymion den 8 december 2015 14:03.
är du verkligen en Endyan och följer mig på Twitch? :)
Utöka citat
näää, jag bara såg termen på ditt klipp ovan. : P
är en Endyan at heart dock!

Sjukt imponerande i alla fall, är ju så galet mycket hopp och alla de där hoppen med boxgrabs lär ju kräva sin beskärda del av fokus. Riktigt kul att se! Vet du redan nu vad som vankas härnäst?
när kommer det mega man-speedruns
Fucking jäjj!! snyggt
är en Endyan at heart dock!
Utöka citat
Du har ju twitch-account så det är bara o trycka på follow-knappen för att bli en TRUE Endyan :P

Ursprungligen postat av BIG_JIM_RENNIE
när kommer det mega man-speedruns
Utöka citat
Kanske kommer köra ettan på sikt. Det är dock ~20 minuter vilket är lite av min maxgräns. 
Sjukt imponerande i alla fall, är ju så galet mycket hopp och alla de där hoppen med boxgrabs lär ju kräva sin beskärda del av fokus. Riktigt kul att se! Vet du redan nu vad som vankas härnäst?
Utöka citat

Det är mycket hopp ja, och de flesta är precisa för att antingen manipulera fiender eller tajma rätt så man inte träffar kanter här och var. Boxgrabs är ett ganska precist trick, anledningen är förstås att man förlorar tid på att plocka lådor stående då animationen är långsam.

edit: tack @PimPim =)... Har insett nu efter fuckingjäj-kommentarer att det lät ganska fult men det bara slank ur. Menade antagligen fuckin'A eller nåt, haha
Senast redigerad av Endymion den 8 december 2015 15:07.
Det är mycket hopp ja, och de flesta är precisa för att antingen manipulera fiender eller tajma rätt så man inte träffar kanter här och var. Boxgrabs är ett ganska precist trick, anledningen är förstås att man förlorar tid på att plocka lådor stående då animationen är långsam.
Utöka citat
Mycket tjusigt är det! Av alla rekord du har (eller även de spel du har 'bra' tider på förresten), vilket är du mest stolt med vad gällande skill/utmaning?
Kanske kommer köra ettan på sikt. Det är dock ~20 minuter vilket är lite av min maxgräns.
Utöka citat
Går du på Megaman så vore det så satans häftigt. Fatta att ha både Duck Tales, Chip'n Dale och Megaman. Snacka om att vara Capcom-mästaren då!
edit: tack @PimPim =)... Har insett nu efter fuckingjäj-kommentarer att det lät ganska fult men det bara slank ur. Menade antagligen fuckin'A eller nåt, haha
Utöka citat
Nej fan, detta som gör det charmigt och roligt. :)
Grattis till alla framgångar!
Mycket tjusigt är det! Av alla rekord du har (eller även de spel du har 'bra' tider på förresten), vilket är du mest stolt med vad gällande skill/utmaning?
Utöka citat
Ugh, svår fråga. Ducktales är antagligen det mest svårslagna. Jag har spenderat löjligt mycket tid med det. Tror jag har ungefär 7700 försök så det får nog bli svaret. Det är inte svårast rent speltekniskt men att göra det så optimerat som jag trots allt gjort i mitt rekord är ingen lätt grej även om det teoretiskt går att göra något snabbare.

Går du på Megaman så vore det så satans häftigt. Fatta att ha både Duck Tales, Chip'n Dale och Megaman. Snacka om att vara Capcom-mästaren då!
Utöka citat
Haha. Nästa spel blir eventuellt också Capcom och är faktiskt ganska likt Mega Man så misströsta ej ;)
Jo du säger "fuckin' A" om än med lite svensk accent ;) grattis till ännu ett WR! 

Kommer du plocka upp ett Super Everdrive någon gång under 2016 och köra SNES spel också eller kommer du hålla dig till enbart NES ett bra tag framöver @Endymion

7700 försök?? That's dedication! :)
Ursprungligen postat av Dpixel
Kommer du plocka upp ett Super Everdrive någon gång under 2016 och köra SNES spel också eller kommer du hålla dig till enbart NES ett bra tag framöver @Endymion ?
Utöka citat
Lär isåfall plocka upp ett SD2SNES som är bättre men betydligt dyrare. Skulle egentligen köpt när det var 20% rea på black-friday men men... Behöver en US SNES basenhet också, men det är grejer jag planerat på sikt ja. Dock finns det mycket kvar att utforska i NES-biblioteket.

Ursprungligen postat av Dpixel
7700 försök?? That's dedication! :)
Utöka citat
Indeed
castlevania!!!!!

iofs kanske det är så pass bra att du inte vill köra slut på det
Darkwing Duck? :)
Default avatar

« Tillbaka till Spel