MultiEndy streamar och slår rekord

pallar som int fråga i streamen, men förstörs inte upplevelserna av spelen du speedrunnar på sätt och vis? eller kan du fortfarande ba ta upp ducktales och spela som en vanlig person utan exploits och perfekta pixelhopp?
Mycket legitim fråga. Ja och nej. Generellt gäller nog att jag inte skulle få ut mycket alls av spelen genom att spela causal. Jag skulle liksom medvetet behöva göra saker långsamt och det skulle kännas väldigt krystat. Däremot har jag fortfarande kul när jag spelar igenom dem och jag behöver nödvändigtvis inte ligga på världsrekordfart för att uppskatta det. 

Men lite så var det ju när man var liten och spelade också. Man klarade ju ofta spel massor av gånger eftersom utbudet inte var enormt och även om det inte var speedrunning så använde iallafall jag de strategier jag lärt mig från tidigare genomspelningar när jag klarade den nästa gång. 

Sedan finns det ju mellanting och många spel har kategorier med och utan glitches. Ta Mega Man 1 till exempel där huvudkategorin jag spelar innefattar stora trick och skips på i stort sett varje bana. Där kan jag fortfarande tycka det är kul att spela igenom utan att använda dem, men samtidigt kommer jag ju att göra övriga sektioner mer optimalt än valfri casualspelare så det går ju aldrig att gå tillbaka till full casual mode.
Default avatar

« Tillbaka till Spel