MultiEmulator-tråden

köpte en igår, mkt skön och bra.
Ursprungligen postat av Kaithen
Skaffade en Switch Pro Controller för att spela spel på min Mac med.
Utöka citat
Trigger-knapparna är av/på vilket inte är standard i spelvärlden. Kan va bra att veta om man vill köra bilspel och liknande där man vill kunna trycka litegrann bara.
Bra men jag tycker att X/Y-axeln är jävligt känslig. Ofta som jag i typ Steamworld läser skyltar när jag bara springer förbi eftersom den registrerar 1 grad uppåt. Skitstörigt faktiskt.
Ursprungligen postat av Skvall
Trigger-knapparna är av/på vilket inte är standard i spelvärlden. Kan va bra att veta om man vill köra bilspel och liknande där man vill kunna trycka litegrann bara.
Utöka citat
Just det, viktig detalj!
Kan ju även påpekas att den inte kör med Xinput out of the box, så man måste antingen använda nån programvara för att själv konfigurera det eller så får man skaffa en Mayflash eller dylikt.
Ursprungligen postat av Lautrec
nån programvara för att själv konfigurera det
Utöka citat
T.ex. x360ceWiinUPro stödjer numera Switch Pro också. Finns det någon kontroll, utöver Microsofts egna, som stödjer XInput utan extra programvara?
Dual Shock 4 kanske? Steam stödjer ju den nuförtiden, men har ingen aning om den räknas som Xinput.
Finns diverse tredjepartskontroller som gör det iaf, men såna känns ju inte särskilt lockande överlag.
DS4 stödjer inte Xinput officiellt.

Däremot finns det spel som har native stöd för DS4. Och steam har någon inbyggd DS4->Xinput grej också som sagt, så spelar man genom steam löser det sig väl ändå.
Var lite sugen på den här kombon:

Finns stöd i Dolphin, men man kommer tyvärr upp i 700 kr, för en trådad dosa som kräver 2 USB-anslutningar.
Skaffade den där bundlen med smash o testade till dolphin o funkade as smidigt
Verkar som problemet jag hade med kalibreringen uppkom när jag startar ansluter kontrollen efter att jag startar Dolphin. Om jag startar kontrollen först så har jag inte samma problem.
Fuck yes.

@jsf stämmer!
Senast redigerad av efficaxor den 11 oktober 2017 01:02.
Demon souls?

:'(
Stackars stackars deku-trädet
slog till på en sån här

Coolboy RS-97

firmwaren och emulatorerna som kommer med är kassa men konsollen har en livlig mod community som redan gjort en bättre firmware och portat in bättre emulatorer. Finns för 50$ på fasttech.
Senast redigerad av rhymez den 15 februari 2018 12:35.

Comfy af
vafan f-zero är inte comfy, det är 'ardkor ultra maxxx fukkfest
Ska se om jag inte kan skapa en libretro core för uzebox och använda cuzebox emulatorn istället för uzem.

Den nuvarande libretro core för uzebox fungerar inte.
kan man emulera handhållen gamecube nånstans
Ursprungligen postat av Mabec
kan man emulera handhållen gamecube nånstans
Utöka citat
flagship android telefoner med Dolphin

eller GPD WIN 2

Senast redigerad av rhymez den 16 april 2018 22:05.
Ursprungligen postat av rhymez
flagship android telefoner med Dolphin

eller GPD WIN 2

Utöka citat
Det där är väl wii
Dolphin emulerar både wii och gc
Nice
Default avatar

« Tillbaka till Spel