NintendoNES Classic Mini

REDMOND, Wash., July 14, 2016 – If you see a Nintendo Entertainment System on store shelves this holiday shopping season, you haven’t entered a time machine. (Unless everyone around you is wearing acid-washed jeans and neon leg warmers. If that’s the case, you may have unknowingly walked through a rift in the space-time continuum.) The most likely scenario is you are setting eyes on the Nintendo Entertainment System: NES Classic Edition, launching in stores on Nov. 11 at a suggested retail price of $59.99. That’s right: The NES is back! But this isn’t the same NES that you fondly remember. This new nostalgia-fueled system is a near-identical, mini replica of Nintendo’s original home console and plugs directly into your high-definition TV using an included HDMI cable. The console comes complete with 30 NES games built in, including beloved classics like Super Mario Bros., The Legend of Zelda, Metroid, Donkey Kong, PAC-MAN, and Kirby’s Adventure.

“We wanted to give fans of all ages the opportunity to revisit Nintendo’s original system and rediscover why they fell in love with Nintendo in the first place,” said Nintendo of America President and COO Reggie Fils-Aime. “The Nintendo Entertainment System: NES Classic Edition is ideal for anyone who remembers playing the NES, or who wants to pass on those nostalgic memories to the next generation of gamers.”

The system comes packaged with an HDMI cable, an AC adapter and one NES Classic Controller, which is patterned after the iconic design of the original NES controller. But you really just want to know the full list of 30 games, right? Feast your eyes on the fantastic collection of NES classics included with each and every system:

Balloon Fight™
BUBBLE BOBBLE
Castlevania™
Castlevania II: Simon’s Quest™
Donkey Kong™
Donkey Kong Jr. ™
DOUBLE DRAGON II: THE REVENGE
Dr. Mario™
Excitebike™
FINAL FANTASY®
Galaga™
GHOSTS’N GOBLINS®
GRADIUS™
Ice Climber™
Kid Icarus™
Kirby’s Adventure™
Mario Bros. ™
MEGA MAN® 2
Metroid™
NINJA GAIDEN
PAC-MAN™
Punch-Out!! ™ Featuring Mr. Dream
StarTropics™
SUPER C™
Super Mario Bros.™
Super Mario Bros. ™ 2
Super Mario Bros. ™ 3
TECMO BOWL
The Legend of Zelda™
Zelda II: The Adventure of Link™

There’s a little something for everyone: a nice mix of timeless favorites, cult classics and maybe even some games that you never got around to playing. Each is sure to bring back memories and produce plenty of new ones. You can even enjoy playing several of these games with two players by attaching a second NES Classic Controller, which will be sold separately at a suggested retail price of $9.99. A Classic Controller or Classic Controller Pro can also be used (each sold separately).

When connected to a Wii Remote controller, the NES Classic Controller can also be used to play Virtual Console NES games on a Wii U or Wii system. Playing these retro games using a retro controller makes the experience that much more authentic. And if you ever need to step away from the NES Classic Edition in the middle of a tough level (or take a break to call one of Nintendo’s helpful Game Counselors*), don’t worry about losing any hard-earned progress. Each game has multiple suspend points, so you can start where you left off at a later time, no passwords needed.

What’s old is new again with the Nintendo Entertainment System: NES Classic Edition. Relive past glories. Finish off that boss you never beat. Save the galaxy and rescue the princess!

*Please only call if you have indeed entered a time machine. The Game Counselor program no longer exists in 2016.

https://www.nintendo.co.uk/Misc-/Nintendo-Classic-Mini/Nintendo-Classic-Mini-Nintendo-Entertainment-System-1124287.html?utm_medium=social&utm_source=twitter&utm_campaign=nintendoclassicmini&utm_content=announcement
Senast redigerad av Joker den 14 juli 2016 14:31.
ystem comes packaged with an HDMI cable, a USB cable for powering the system*
Utöka citat
*Note that an AC adapter for the USB cable is required to play the system but is not included in the packaging.
Utöka citat
silka noobs, de borde löst de så hdmi kabeln powerar konsolen, alla har tv med sådan port 2016.
Ursprungligen postat av Joker
suggested retail price of $59.99.
Utöka citat
tanke: dyrt för bara en konsoll...

Ursprungligen postat av Joker
The console comes complete with 30 NES games built in, including beloved classics like Super Mario Bros., The Legend of Zelda, Metroid, Donkey Kong, PAC-MAN, and Kirby’s Adventure.
Utöka citat
woooo

coolt!
Enda anledningen till att den kommer sälja är att det är en officiell produkt

Nintendo äger väl alla licenser? Man kan väl bara trycka in alla roms
Jag är mest missnöjd över att det inte är originalportar till kontrollerna. Vore så JÄKLA BRA om det kom nya OEM NES kontroller men den drömmen får väl leva vidare. Förstår att de släpper dom kompatibla med Virtual console/Wiimotes dock. 

Feta spel iallafall.
Önskar att det fanns en port för original-kassetter också, eller åtminstone stöd för NES-spel från Virtual Console.
Perfekta julklappen.

Ursprungligen postat av Endymion
Jag är mest missnöjd över att det inte är originalportar till kontrollerna. Vore så JÄKLA BRA om det kom nya OEM NES kontroller
Utöka citat
Vad är skillnaden?
Ursprungligen postat av Lautrec
Önskar att det fanns en port för original-kassetter också, eller åtminstone stöd för NES-spel från Virtual Console.
Utöka citat

Gjorde det inte det? Det tog jag för givet :(
borde ta ca 1 minut innan någon postar en tutorial på hur man med t.ex ett sd kort kan ladda över precis alla spel som någonsin släppts på nes
Ursprungligen postat av mattias800
Gjorde det inte det? Det tog jag för givet :(
Utöka citat
Såvida inte jag fått nåt om bakfoten så finns dessvärre ingen av de funktionerna, så man är med andra ord helt låst till de inbyggda spelen. Man får ju fortfarande mycket för pengarna jämfört med om man köpt spelen på VC, men trist att det inte går att utöka utbudet på nåt sätt. :/
Ursprungligen postat av Tryne
Vad är skillnaden?
Utöka citat
Du kan inte använda kontrollerna till original NES-konsoler. Det är ett gissel att hitta bra kontroller till gamla NES/Famicom nuförtiden. Det finns en uppsjö av tredjepart nytillverkade men de suger getpung allihop. Nytillverkade kontroller från nintendo vore drömmen.
Du kan inte använda kontrollerna till original NES-konsoler. Det är ett gissel att hitta bra kontroller till gamla NES/Famicom nuförtiden. Det finns en uppsjö av tredjepart nytillverkade men de suger getpung allihop. Nytillverkade kontroller från nintendo vore drömmen.
Utöka citat
Jaha, du menar så. Det förstår jag. Jag tänkte tvärtom, att du ville använda gamla nes-kontroller till denna...
Kommer köpa herre min snopp
Häromdan saknade jag faktiskt en kontroll med samma direkta känsla som det var på NES med tjock-tv :S
Utöka citat
Det återstår ju att se om de här är av samma kvalitet och har samma känsla som originalen, men om så är fallet så dröjer det nog inte länge förrän det dyker upp en adapter så att man kan använda dem på ett riktigt NES. Alternativt att man byter ut elektroniken i dem helt och hållet.
Är det samma storlek och interiör så kommer jag köpa drivor med kontroller och bara ersätta knappar/gummi med då det är superenkelt. Om ingen kommer med en adapter förstås.
Sannolikheten att det inte kommer adapter = 0
30st spel kan man ju kanske önska att det var lite mer men Damn dom var inte snåla med valet av vilka spel!
Ursprungligen postat av ctrlalttdc
tänkte boka dirr, men inte för det priset
Utöka citat
Nä lite så tänkte jag också.
Under 1000:- och det är mera intressant.
600-700:- med extra handkontroll ffs.
Jag gissar 749 kr i Sverige.
Urvalet av spel känns ju riktigt bra, det är på en helt annan nivå än i de retrokonsoler Sega har kommit med.  Kanske nästan lite för bra, om man nu ska försöka vara lite negativ, det är ju i stort sett bara klassiker som man redan har spelat sönder.
Lite synd också att Rare inte är representerade, ett RC Pro Am eller Cobra Triangle hade suttit fint, men det förstår man ju att Microsoft inte går med på. Och den skadeglädje de känner över detta är förmodligen det mest värdefulla de någonsin kommer att få ut av sitt Rare-köp så den får man ändå unna dem. >:D
Ganska fräckt.

Haha ser att det är fel screenshot på super Mario bros 2. 
Senast redigerad av Makaron den 15 juli 2016 09:51.
Hoppas SNES:en kommer snart. NES är för fult nuförtin asså
Default avatar

« Tillbaka till Spel