MultiSonic the Hedgehog

2 nya Sonic spel utannonserade
Först ut är Sonic Mania som är ett hyllningsspel till de klassiska Sonic spelen

Sedan kommer ett helt nytt spel nästa år till Xbox, PS4, PC OCH NX

sonic mania ser ju bra ut men man ska väl aldrig ha för mycket förhoppningar..
Soniccycle.jpeg
dom borde fortsätta med lost world istället det var jättekul
Har väntat i mer än 20 år på ett spel baserat på SatAM-serien, jag väntar fortfarande.
Senast redigerad av Weremund den 23 juli 2016 10:28.
Är lite hyped för sonic mania. Mest för att få uppleva nostalgi när jag spelar det :) sonic 1 &  2 spelades i mängder när jag var liten så tror det kan va roligt att få se "reimagionations" av gamla banor/världar man kan utantill :)

Ser ju helt fantastiskt ut!
Ursprungligen postat av Makaron
Ser ju helt fantastiskt ut!
Utöka citat
+ 1000, blir första Sonic-spelet jag skaffar day one sedan Sonic Adventure till Dreamcast tror jag.
Ja det verkar kunna bli riktigt bra.

Inte för att jag förstår hur man skulle kunna misslyckas med ett Sonic i 2D men det ser verkligen magiskt ut. Nu väntar jag bara på att det ska avslöjas att 2D-banorna bara är bonusbanor ur ett ett Sonic-spel i 3D el dyl.
Ursprungligen postat av Jackie
Inte för att jag förstår hur man skulle kunna misslyckas med ett Sonic i 2D 
Utöka citat
Senast redigerad av neptun den 2 augusti 2016 13:11.
Bästa reklamfilmen på länge:

Ursprungligen postat av Lautrec
ästa reklamfilmen på länge:
Utöka citat
mmm får man köpt den på gamestop tro?
Den utgåvan kommer inte till Europa, tyvärr. :(
Lär antagligen beställa den från VGP eller liknande, men är ju överhängande risk att man åker på tull.
skulle dock vart mega drive 2 sonic stod på, fick mega drive 2 + sonic 2 bunduru när jag var as liten i julklapp!

kommer än idag ihåg att jag och farsan satt uppe till typ 3 och spelade!
Ja, hade varit grymt med en EU-utgåva med den där istället! Hade också den. Klart snyggare än originalet!
Samlarutgåvan av Sonic Mania kommer tydligen till Europa trots allt!
Dessvärre är prissättningen fuckad, om man ska gå efter Amazon, så vad som kostar $69.99 i USA går loss på £79.99 här. :/
Releasedatum för Sonic Mania = 15:e augusti

20 dollars!
såg det på preorder på steam, kan knappt vänta.

Opening intro
Det verkar väldigt stabilt, jag är taggad. Dan våååågar man vara det på ett sonikku-spel?
Nope det bör man ej våga
Sonic cycle.jpg
Jag har aldrig varit mycket för sådana spel. Det lilla jag spela sonic på ett lånat sega-nånting så blev jag frustrerad över spelsättet liksom...
Ska man spurta snurra o hoppa runder som en galning, för att sen stanna upp o hoppa runt ala mario osv etc. Tyckte aldrig det blev rätt flow eller känsla.

Men sen hatade jag ju spel fram tills vi skaffa första PCn. PC under 90-tal var extas. Vilka jävla spel alltså!
Senast redigerad av mooltipahs den 17 augusti 2017 08:19.
Verkar inte som du spelade mega drive-sonic alls då det är betydligt mer precisionshopp och plattformande än att springa räserfort med några få undantag
Default avatar

« Tillbaka till Spel