MultiSonic the Hedgehog

Ursprungligen postat av mooltipahs
Men sen hatade jag ju spel fram tills vi skaffa första PCn. PC under 90-tal var extas. Vilka jävla spel alltså!
Utöka citat
Är du uppvuxen på Lucas Arts?
Ursprungligen postat av ctrlalttdc
Det verkar väldigt stabilt, jag är taggad. Dan våååågar man vara det på ett sonikku-spel?
Utöka citat
Ursprungligen postat av Boba
Nope det bör man ej våga
Utöka citat
Ursprungligen postat av Giffox
Sonic cycle.jpg
Utöka citat

Det är Sonic Team som gör Sonic cycle spelen aka Sonic Forces som kommer till Switch.

Ser inte så illa ut men jag tror max det kommer vara OK, ser ut att bli ett lätt spel för kids som Nintendo gillar göra.

Sonic Mania mainutvecklas av en fanutvecklare som senare blev anställd, 2D endast och inget 2D/3D skit, svårighetsgraden ser godkänd ut, endast 20 dollar. varför ska man inte köpa?
Senast redigerad av rhymez den 12 augusti 2017 11:10.
Jo, vi vet.
Ursprungligen postat av rhymez
varför ska man inte köpa?
Utöka citat
För att inget Sonic-spel någonsin har varit bra. Inte ens de gamla 2d-spelen.
Verkar inte som du spelade mega drive-sonic alls då det är betydligt mer precisionshopp och plattformande än att springa räserfort med några få undantag
Utöka citat
nja alltså, spelade knappt något alls. spelen gav mig ingenting öht förren teknologin kunde producera lite mer avancerade spel, typ. Jag tycker iaf att spelmekaniken, att det här snabba springandet och rullandet ska finnas där av en anledning liksom, men det kändes bara malplacerat.

det enda halvgamla spelet jag minns som jag verkligen tyckte var kul var ninja turtles spelet där man kunde köra 2 player. Det var på den tiden då jag fortfarande spelade så lite att en längre spelsession (kanske bara 1-2h utan vila) gav mig huvudvärk och illamående haha.
Senast redigerad av mooltipahs den 12 augusti 2017 14:03.
Ursprungligen postat av Dilshad_Salih
Är du uppvuxen på Lucas Arts?
Utöka citat
hmm, nja! Spelade indiana jones spelet, och full throttle! =) va har de mer gjort egentligen under mitten av 90-talet? Lucas Arts, Blizzard, 3Drealms (the DUKE!) osv
Ursprungligen postat av mooltipahs
hmm, nja! Spelade indiana jones spelet, och full throttle! =) va har de mer gjort egentligen under mitten av 90-talet? Lucas Arts, Blizzard, 3Drealms (the DUKE!) osv
Utöka citat
The Dig, Monkey Island, Day of the Tentacle, Sam & Max och en massa Star Wars spel som de antingen utvecklade själva eller distribuerade själva. 

De utvecklade också Outlaws ett västern-FPS

HAHAHAHHAHA

P O L Y G O N
O
L
Y
G
O
B

DUNKVIEW
Utöka citat
word (bortsett från lost world)
Utöka citat
Ursprungligen postat av BIG_JIM_RENNIE
word (bortsett från lost world)
Utöka citat

mad cuz bad
"Sonic Mania brings Sonic and friends back to the series' 2D roots successfully but also reminds us of many of the issues with early 90s 2D platformers. Longtime Sonic fans will no doubt find some value here, but everyone else is better off playing more modern takes on the genre."

Låter spot on. Säkert kul för fansen som bara vill ha 2D sonic
"Sonic var aldrig bra" är en så otroligt töntig edgelord-meme.
spelade inte sonic förrän typ 2009 så jag har det som ursäkt
Om man inte spelade Sonic -91 så är ens åsikt ogiltig!
föll stenhårt för ryktet om sonic som går i hundra knyck från början till slut. trots att jag inte hade en susning om hur banorna såg ut så höll jag in springknapp och dog och dog och dog och dog. riktigt kass på tevespel som femtonåring
Ursprungligen postat av Agitopop
Utöka citat
Jo jag diggade väl Sonic under mitten av 90-talet men det var för att man råkade ha en Sega istället för Nintendon't och därmed bara 2-3 spel varav Sonic alltid var ett.

EDIT: alltså det objektiva problemet är att det är så inzoomat att man aldrig har mer än 2-3 frames reaktionsförmåga vilket är BS. Det är bara för att ge en illusion av GOTTA GO FAST även om det inte går så snabbt. Faktum är att hela jävla konceptet krockar helt med bandesignen (som f.ö. bokstavligen är all over the place) som kräver att man tar det lugnt. 
Senast redigerad av Giffox den 17 augusti 2017 08:22.
känner bara en sak när jag läser den här tråden å det är 

KVÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
Ursprungligen postat av BIG_JIM_RENNIE
föll stenhårt för ryktet om sonic som går i hundra knyck från början till slut. trots att jag inte hade en susning om hur banorna såg ut så höll jag in springknapp och dog och dog och dog och dog. riktigt kass på tevespel som femtonåring
Utöka citat
Jo jag diggade väl Sonic under mitten av 90-talet men det var för att man råkade ha en Sega istället för Nintendon't och därmed bara 2-3 spel varav Sonic alltid var ett.

EDIT: alltså det objektiva problemet är att det är så inzoomat att man aldrig har mer än 2-3 frames reaktionsförmåga vilket är BS. Det är bara för att ge en illusion av GOTTA GO FAST även om det inte går så snabbt. Faktum är att hela jävla konceptet krockar helt med bandesignen (som f.ö. bokstavligen är all over the place) som kräver att man tar det lugnt. 
Utöka citat
Jag var alltså inte ett cepevåp som 9åring när jag redan då hade dessa välkonstruerade argument i mitt huvud om varför detta spelet sucked ass
Senast redigerad av mooltipahs den 15 augusti 2017 08:38.
sonic mania ser sjukt bra ut! blir att spela!
"Sonic var aldrig bra" är en så otroligt töntig edgelord-meme.
Utöka citat
Utöka citat
Vilka Sonic pratar vi? 1-3 som ska anses va ens va? De består ju främst av typ ett per första banor som är kul sen ba frustration the game. 

Att påstå att Sonic aldrig va bra är överdrivet. Men det va aldrig liksom "sjukt" bra om än bra spel. Det framstår idag inte som ett av de bästa spelen från sin tid, snarare 2nd tier.
sonic 1-3 var as bra, sonic spinball var cool och första sonic adventure banbrytande
Ursprungligen postat av ormish
Vilka Sonic pratar vi? 1-3 som ska anses va ens va? De består ju främst av typ ett per första banor som är kul sen ba frustration the game. 

Att påstå att Sonic aldrig va bra är överdrivet. Men det va aldrig liksom "sjukt" bra om än bra spel. Det framstår idag inte som ett av de bästa spelen från sin tid, snarare 2nd tier.
Utöka citat
Dude what 
Det är framförallt slutbanorna i sonic-spel som är bra

Death egg från sonic3&k är en enda skitlång test of skills med köng musik
ser en massa twitch tomtar ha typ 20+ liv på tredje banan :/

hoppas det inte är för lätt
Har man spelat sonic 2d tidigare o tycker dom var lätta så kommer man inte ha problem med mania. 

/sonic pro
Dude what 
Det är framförallt slutbanorna i sonic-spel som är bra
Utöka citat
kanske, men banorna i mitten, typ minns tempelruiner/vatten som jävla sega och tråkiga. beror lite på exakt vilket sonic man menar iofs. 

överlag är poängen jag ville få fram att gamla sonic, mycket bra spelserie, men inte GOAT riktigt.
Den är tråden just nu: 

Default avatar

« Tillbaka till Spel