MultiNieR: Automata

Tänkte att vi kunde ha en egen tråd för spelet. Ute sen förra veckan på PS4, släpps denna fredag (17/3) på pc. 

Super Bunnyhop gjorde en rätt schysst recap-video för första spelet som kanske kan vara värd att kolla igenom för att hänga med bättre i storyn:

Senast redigerad av kin den 15 mars 2017 11:24.
Jag skulle vilja rekommendera alla att spela på Normal. Har spelat på Hard och det är nära på för frustrerande med väldigt mycket one-hit-kills som kommer från ingenstans. Sen har man ingen lock-on funktion på Hard vilket gör striderna kaotiska på ett ganska frånstötande sätt när det är många fiender ikring en. Så om man inte är Endymion skicklig eller en stönig jävla pajas bör man faktiskt spela på Normal, imho.

Och vinner det inte pris för bästa musik på TGA blir jag minst lika arg som Fredrik Strage blev när De Ofrivilliga inte vann Guldbagge för bästa film.
Ursprungligen postat av Smorj
Har spelat på Hard och det är nära på för frustrerande med väldigt mycket one-hit-kills som kommer från ingenstans.
Utöka citat
Jo har hört det också, så börjar nog på normal :)

Dessutom verkar det ju finnas en svårighetsgrad som per automatik är one hit deaths vilket låter som en mardröm.
Klart man ska känna på hard först, man kan ju sänka on the fly.
seccicists spel
Ursprungligen postat av neptun
Klart man ska känna på hard först, man kan ju sänka on the fly.
Utöka citat
Dunno man... Jag gillar inte frustrerande speldesign. Som @Smorj får det att låta så verkar det som att hard är nice (typ sweetspot för det mesta), förutom under vissa delar av spelet. 

Visst man kan säkert byta on the fly, men jag lirar hellre något som är konsekvent med svårighetsgraden och inte gör sjuka vändningar från ingenstans. Avvaktar nog med hard, eller åtminstone tills jag lirat normal en del. Och ifall jag nu skulle uppleva att det är för lätt (vilket jag tvivlar på) så byter jag då istället!
@empo Flyttar diskussionen hit
Det är en blandning mellan Bayonetta, Gradius (shoot-em-up) med vissa plattformselement.

Senast redigerad av neptun den 15 mars 2017 15:44.
@neptun ah tack hade sett nån trailer och kollade på superbunnyhop videon men fattade inte så mycket
blir nog köp om jag tröttnat lite på zelda och har gibsmedat över, nånting borde jag använda min PC till

rip pc version
Ursprungligen postat av rhymez
rip pc version
Utöka citat
Men snälla @rhymez, käften nån jävla gång!!!

Varför i helvete hänger du öht på speldelen av detta forum? Allt du gör är att gnälla ljudligt i varenda jävla tråd. Vi fattar, du tycker alla spelföretag är utsugare och idioter, men bespara oss dina trötta åsikter är du snäll. 

Håll dig till nöjesdelen om du inte kan tillföra något konstruktivt alls. Det börjar bli rätt så tröttsamt att du bara postar strunt i alla trådar här på speldelen av forumet.
Senast redigerad av kin den 16 mars 2017 11:29.
Du har helt missat att alla dåliga pc-portar har gjort det här i urminnes tider?
Du har helt missat att alla dåliga pc-portar har gjort det här i urminnes tider?
Utöka citat
Finns även flertalet exempel som pekar på det motsatta. Så återigen: KÄFTEN!
DOOM (2016) är ett exempel där man inte skickade ut koder till reviewers/outlets på förhand och det visade sig vara ett av förra årets bästa spel...
Ursprungligen postat av kin
Men snälla @rhymez, käften nån jävla gång!!!

Varför i helvete hänger du öht på speldelen av detta forum?
Utöka citat
Det går att blockera användare :)
Oy vey, gav bara en liten förvarning, hjälp att folk har så starka känslor för ett spelsläpp. 

Vill ju självklart att det ska vara bra, nier automata är det mest redpilled spelet som kommer på länge och kommer göra neogaf alacka.
Ursprungligen postat av neptun
Det går att blockera användare :)
Utöka citat
Jo fullt medveten, men har än så länge inte blockerat något och gör det helst ej.
Oy vey, gav bara en liten förvarning, hjälp att folk har så starka känslor för ett spelsläpp. 

Vill ju självklart att det ska vara bra, nier automata är det mest redpilled spelet som kommer på länge och kommer göra neogaf alacka.
Utöka citat
Sök hjälp.
Finns det nån metacritic fast med red/blue pill-skala?
Så man vet vad man skall köpa alltså
Ursprungligen postat av empo
Finns det nån metacritic fast med red/blue pill-skala?
Utöka citat
Jupp, user reviews-kolumnen på just Metacritic.
Pre-loading it!
Ursprungligen postat av Trappski
Pre-loading it!
Utöka citat
Hi5 dude! Dock står det att spelet först låses upp om 23h för mig :/
@kin det är lite sämst. Nu jobbar jag visserligen i morgon, men hade ju hoppats på mitt i natten release.
snälla sig att man kan byta till jappe-röster
snälla sig att man kan byta till jappe-röster
Utöka citat
är "jappe-röster" mer redpilled än engelska röster?
Ursprungligen postat av kin
är "jappe-röster" mer redpilled än engelska röster?
Utöka citat

om de engelska är hemska så ja
Square är professionella troll. Firar PC-release med PS4 footage + PS4 giveaways, och svarar inte på frågor om PC-versionen.

Ok.
Senast redigerad av efficaxor den 16 mars 2017 21:52.
Default avatar

« Tillbaka till Spel