MultiNieR: Automata

Ursprungligen postat av moTvalls
Hur flyter det på PC? Behövs handkontroll?
Utöka citat
yes handkontroll behövs.

flyter bra, lite framedrops här och där men går att leva med.
Hur flyter det på PC?
Utöka citat
FAR-fixen är ett måste. Den fixar prestandan samt minskar white screen crasherna (mitt graffe är värst drabbat, GTX780ti, helt ospelbart utan fixen men inträffar fortf titt som tätt). 

Behövs handkontroll?
Utöka citat
Ja!
Ursprungligen postat av neptun
FAR-fixen är ett måste.
Utöka citat
+1 på detta

Helt nödvändig fix!
Börjar närma mig slutet av B atm ... det börjar hända grejer nu.

Och det börjar ta emot att mörda robotarna :(

Alla är i misär och uttrycker konstant sina besvär med att hitta mening och lycka medan jag förstör allt hopp med ett par swings. Precis så robotar IRL skulle uppträda i ett eventuellt robotkrig.

Hur flyter det på PC? Behövs handkontroll?
Utöka citat
Flyter på bra med FAR, men jag sitter på ett 1080. 60fps med 4xMSAA.

Handkontroll är definitivt rekommenderat, med tangentbord dodgear man genom att dubbeltrycka åt det håll man vill dodgea. Långt ifrån optimalt!
Senast redigerad av efficaxor den 6 april 2017 18:04.
All texi i settings är helt mongo, går ej att förstå något. Feature eller bug? (Ps4)

Behöver ändra brightness igen men minns ej vart den låg
Haha,  skulle också kunna vara en feature, det är ju ett yoko taro spel trots allt.
http://gematsu.com/2017/04/nier-auto...-set-announced

"You can enjoy the Colosseum by meeting various conditions, and clearing battles will allow you to acquire various rewards, such as costumes and hair color changes. The Colosseum has scenarios in addition to battles, as well as a considerably difficult mode for speedrun-style players."

Feeeeeeeeeett!

: D
Senast redigerad av neptun den 17 april 2017 22:42.
nice
Hahaha BTFO
Blev klar med spelet nu känner jag. Låst upp ending A-E och ett par till.
Jäklar vilken upplevelse. Sitter fortfarande med frågor om vad allt handlade om i slutändan typ. 
Svåraste sektionen i hela spelet var nog Bullet Hell Credits!

Klarade det här liret nu (A-E) efter ett par månaders paus. Så jävla, jävla bra. Är, som ni kids säger, ganska "blown away". Missade nog en del storydetaljer, dock, pga spelade mest när jag var full.
Ursprungligen postat av Agitopop
Missade nog en del storydetaljer, dock, pga spelade mest när jag var full.
Utöka citat
Tror att det blir lättare att uppskatta det då.
Ursprungligen postat av Agitopop
Missade nog en del storydetaljer, dock, pga spelade mest när jag var full.
Utöka citat
det är inte vita bomullstrosor hon har under, det är en leotard.
Ursprungligen postat av Giffox
Tror att det blir lättare att uppskatta det då.
Utöka citat
Förmodligen har du rätt i detta.
Inlägget har tagits bort av användaren.
Rätt bra filosofisk rant om spelets diverse teman.

tänker spoila går bra med tanke på att alla spelat det här? 

bra ok!

är inne på andra rundan med 9s, hur viktigt är det att göra sidouppdrag? tänker kötta mig igenom main-quest. palla göra sidouppdragen igen.

kom till skogen och helt plötsligt var alla fiender 10 levels högra än mig. bör man farma exp nånstans och isf var?
Nja, nästan alla side quests du gjorde borde redan vara avklarade?
jag tyckte jag sprang på ett likadant igen. men jag kan ha fel. är det nya sidequests i nya genomspelningar?
Sent svar, men de enda gångerna en sidequest repeteras är om du missat att göra klart den helt.

Blev själv precis färdig med ending D+E. Enda jag saknar nu är Y, men kommer inte palla grinda i timtal för att maxa alla vapen så jag ska nog ta mig en titt på YouTube istället.
På det stora hela ett riktigt mästerverk, så Persona 5, Zelda och Mario har nu fått ytterligare en konkurrent i kampen om titeln "Årets spel".

Längtar redan något enormt efter att få veta mer om detta:
Det var för övrigt länge sedan ett spel fick mig att känna mig så ond som när jag utplånade Pascal's by för ending N.
Hela spelet ger en ju lite dåligt samvete.
Hittade precis en script reading från en Nier-konsert i somras om vad som händer efter Ending E.
För den som är intresserad:

För den som vill se hela konserten:

Default avatar

« Tillbaka till Spel