PCPLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS

Battle Royal 100 spelare på en ö där spelområdet blir mindre och mindre.
Vilka spelar? Spelat två timmar nu och kommit 3:a två ggr på 5 matcher... någon gång dör man direkt.
svinkul!
hojta om ni vill squadda
Har verkligen velat köra något sådant spel. Har hört att det finns flera med typ identiskt upplägg. Är detta bäst av dem och isf varför?
Det här är nyast iaf, sen är det nog bara en smaksak.
Ursprungligen postat av Makaron
Det här är nyast iaf, sen är det nog bara en smaksak.
Utöka citat
Har det flest spelare tror du? Det är ju ofta en fördel
Ursprungligen postat av Gurkvatten
Utöka citat

H1Z1: King of the Kill o det här har flest spelare. Törs inte säga vilken som har flest dock, men jag tippar på det här.

Ska du prova nåt så tycker jag du kör på det här.
Vad är detta?
Ursprungligen postat av Tryne
Vad är detta?
Utöka citat
Någon Arma mod som blev populär/meme. Har kommit en massa olika typer av standalone spel baserat på moden av indieutvecklare som DayZ, H1Z1 och nu det senaste mest populära PUB. 

Folk lämnar en standalone till ett annat nyare för att de är early access skräp som aldrig blir klart/någorlunda buggfritt. 

Bara en tidsfråga till alla slutar köra PUB och hoppar på nästa meme som utvecklas.
Ursprungligen postat av Gurkvatten
Utöka citat
Vet inte vilken som har flest spelare, men i detta hittar man match snabbast. Köp å spela med mig å SKBBK grabbarna! Vi skaffade nyss! 

Ursprungligen postat av rhymez
Bara en tidsfråga till alla slutar köra PUB och hoppar på nästa meme som utvecklas.
Utöka citat

Detta är nog sant dock, men tycker ändå PUB är mycket bättre än H1Z1, ger mer möjligheter till taktiska val vilket iaf jag tycker är väldigt viktigt i ett sånt här spel. Jäkligt kul att fördela ut olika sorters Scope och vapen innan man försöker ta över ett hus som är bra placerat. Typ två som håller på avstånd och två som försöker gå upp nära. 

H1Z1 kändes dessutom skjutmekaniken helt skev och det bästa i det spelet var att springa och hoppa runt med en shotgun. 
Sen vet jag inte om de har uppdaterat det än men i H1Z1 kunde man inte spectatea sina polare när man dog, men man var ändå tvungen att vara kvar i matchen för att få poängen vilket var jäkligt segt. I det här kan man iaf kika på när ens kompisar spelar klart omgången.

Vann för första gången någon dag sedan, vilken jäkla känsla,  länge sen jag skrek av lycka efter att vunnit en online match.
Ursprungligen postat av dan_smith
Vann för första gången någon dag sedan, vilken jäkla känsla,  länge sen jag skrek av lycka efter att vunnit en online match.
Utöka citat
Grattis! 

Har som bäst kommit på andraplats, senast igår... Ba kämpa vidare I guess, förr eller senare måste det ju hända!
Också vunnit en enda gång och top 10 en massa gånger. Sjukt svettigt att komma nära sådär men det är verkligen en otroligt intensiv känsla som är väldigt sällsynt i spel överlag.
Hjärtat bara bulta och armarna skaka, sjuk kännsla. Statistiken har ju nollställds några gånger, så jag vet inte exakt antal matcher, men skulle gissa på att jag lirat ca 70-80 matcher. Så 1/80, bra odds
köpte det i helgen och vann en duo (fast jag var död) efter typ 5-6 matcher så var inte ens varm i byxan, har nog kör en 50-60 till och hamnat som bäst 4-5 nu så fattar man hur mycket flax vi hade när vi vann

tror jag måste kolla lite på pros, vet att jag skjuter dåligt men känns som jag blir cuckad taktiskt av blåvägg/folk som slafar efter ännu mer än mig/folk som redan är i safe zone när det börjar lida mot slutet
Jäkligt kul spel det här. Har bara spelat själv och kommit bäst på 3e plats. Kan tänka mig det blir ännu roligare att spela det I duo/team. 

Känslan när man blir beskuten, kastar sig ner i gräset och snabbt kollar runt. Ser ett litet huvud  titta fram bakom en sten (noob mistake) uppe på en kulle. Siktar och 2 välplanerade skott senare har man en kill. Härlig känsla.

Eller när man på random går in i en byggnad i jakt på gear och ser någon tjomme stå och kolla ut genom fönstret (helt missat att man kommit in). Man går fram och river av en salva med Hagelbössan. Vackert <3
Spelade med @ertard och @kin (var det väl?)
Av 5 matcher en kväll vann vi 2 ggr och kom andra plats 2 ggr.

Vinnande koncept = ha bil, bra vapen och tur med cirkeln mot slutet genom att ha high ground man redan befinner sig på som blir slutcirkeln.
Ursprungligen postat av Risby
Spelade med @ertard och @kin (var det väl?)
Utöka citat
stämmer :) 

good games dude! håller helt med om det vinnande konceptet.
squad verkar skoj, min duo-polare verkar inte riktigt lika hooked på spelet som jag :(

kom precis 5a i solo, känner mig lite säkrare på att avgöra när man klarar sig utan bil. ibland blir man ju skjuten när man kör men hellre det än att dö av väggen när man måste kuta in
Vinnande koncept: flyg med fordon!

Senast redigerad av efficaxor den 5 juli 2017 09:22.
Har denna postats förr?

Calculated!

Posted by GAMINGbible on Friday, May 5, 2017
Senast redigerad av Risby den 5 juli 2017 10:15.
Lyckades komma 1a idag med 4 kills. Hjälpte som sagt att man lyckades befinna sig i cirkeln med minst 2x scope och ganska okej cover (medium-high ground med gräs ex). HÄrlig känsla att se "winner winner chicken dinner" <3
Ursprungligen postat av Dpixel
Lyckades komma 1a idag med 4 kills. Hjälpte som sagt att man lyckades befinna sig i cirkeln med minst 2x scope och ganska okej cover (medium-high ground med gräs ex). HÄrlig känsla att se "winner winner chicken dinner" <3
Utöka citat
Nice!

Avskyr 2x dock. Kör nästan hellre Red Dot, man får ju 2x med Shift nedtryckt. Ogillar verkligen att scopes spawnar mindre med senaste patchen! Blir tråkigare mid-games, då det är större ytor. Folk campar hellre inne då.

Plockade 2 vinster igår, så har totalt 3 vinster på NA, och 3 vinster på EU, alla solo

Plats 4,000 nånting på EU, men 604 på US :p

Senast redigerad av efficaxor den 5 juli 2017 02:22.
Ursprungligen postat av efficaxor
Plockade 2 vinster igår, så har totalt 3 vinster på NA, och 3 vinster på EU
Utöka citat
Varför spelar du på US?
Ursprungligen postat av Risby
Varför spelar du på US?
Utöka citat
Provade för skojs skull när streamers började göra det (dvs. hoppa till annan region).

Kan ev. finnas fördelar med att ha högre ping i vissa situationer, men jag vet inte, tror inte det påverkar så mycket. Gick ju rätt bra dock, så kanske!
Inlägget har tagits bort av en moderator.
wtf
ai bots
Instämmer
Default avatar

« Tillbaka till Spel