MultiPrey (2017)

Tänkte att det kunde vara bra med en officiell tråd för Prey! Släpps idag 5:e Maj till PS4, XBOX One och Pc. 

Musiken kommer från samme man som skapade Doom (2016) soundtracket, Mick Gordon: 
Senast redigerad av kin den 5 maj 2017 15:36.
Måste ta en paus i Persona för att dra igenom det här. System Shock, Deus Ex, Bioshock, Dishonored etc är några av mina favoritspel och det här verkar, av alla tidiga intryck och recensioner att döma, leverera stenhårt.
Ursprungligen postat av Agitopop
System Shock, Deus Ex, Bioshock, Dishonored
Utöka citat
Amen dude! Ser riktigt lovande ut detta.
Finns det några bra datta-uttalanden?
Ursprungligen postat av Giffox
Finns det några bra datta-uttalanden?
Utöka citat
Om man ska tro detta så är det väldigt väloptimerat!
Kanske köper det då. Älskade första Dishonored men tröttnade på 2an halvvägs. Samma med senaste fps-Deus Ex.
Ska lätt köpa det här vid första bästa rea, eller nästa lön!
Samma med senaste fps-Deus Ex.
Utöka citat
Avlossade noll (skarpa) skott i det fps:et.
Samma här, förutom på sista banan eller så då jag bara fuck it och mejade ner allt och alla.
Älskade första Dishonored men tröttnade på 2an halvvägs
Utöka citat
tyckte 2an var klart bättre än ettan
Spelat i nästan 1½ timme nu... Och jag kommer aldrig lita på en kaffekopp igen.
en timme in nu, känns lovande! och det flyter på i 60fps på mitt 970m så känns väldigt bra optimerat, som andra påpekat redan
Ursprungligen postat av multifaros
en timme in nu, känns lovande! och det flyter på i 60fps på mitt 970m så känns väldigt bra optimerat, som andra påpekat redan
Utöka citat
typ 2h in. känns riktigt stabilt (: 

och ja, mkt optimerat verkar det vara. hett tips ifall man vill optimera lite till på egen hand: 
Tips and tricks:
Cap the framerate/potentially improve frametimes: Download RivaTuner Statistics Server, input your desired framerate limit in the "Framerate limit" box, and hit enter (the program comes bundled with MSI Afterburner and earlier versions of EVGA PrecisionX). Those with an Nvidia GPU and a desire to run the game at a value equal to half their refresh rate (e.g. 30fps on a 60Hz monitor) may also want to try forcing half-refresh rate vsync via Nvidia Inspector as per this visual guide (click the small tool icon to open the driver profile section).
Note: Useful if you your system can't maintain, say, 60fps and you're sensitive to the wild fluctuations, or you're experiencing uneven frametimes. The greater window the engine has to render a given frame, if you're imposing a lower framerate than the game can otherwise provide, may also help in alleviating stuttering related to data streaming.

Stop the game from crashing after 15 minutes on touch-capable systems running Windows 10: Open the task manager, switch to the Services tab and disable TabletInputService.

Skip intro videos: Navigate to SteamApps\common\Prey, search for the video files listed here, and move them one-by-one. While a little convoluted, you avoid opening the "video" folder in its entirety and potentially spoiling yourself on late-game story details. (Credit to Tovarisc.)

Increase the field of view: Open C:\Users\[account name]\Saved Games\Arkane Studios\Prey\game.cfg and adjust cl_hfov to your liking. Be sure to set the file to read-only so the game doesn't overwrite the new value. (Credit to Copper.)

Mitigate stuttering on Nvidia GPUs: Roll back to the 381.89 drivers. (Credit to Eclectic Sk3ptic.)

Disable chromatic aberration, bloom, motion blur and/or sharpening: Create or open SteamApps\common\Prey\autoexec.cfg and add r_ChromaticAberration = 0r_HDRBloomRatio = 0r_MotionBlur = 0, and/or r_Sharpening = 0. (Credit to Paragon and Tecnniqe.)

Enable supersampling: Create or open SteamApps\common\Prey\autoexec.cfg and add r_Supersampling = x, where x is your desired factor. (Credit to SunBroDave.)

Actually set screen-space directional occlusion/reflection quality: Set them to "Off", apply the change, set your desired quality, then apply the change once more. This needs to be done each time the game is launched. (Credit to GavinUK86.)

Fix the game not loading/saving when using a Windows account containing a special character: Remove/replace the special character or, if that isn't an option, create a new account without one and use it to play the game.
Utöka citat
Senast redigerad av kin den 6 maj 2017 14:15.
kan rekommendera att plocka bort introvideos, fixa högre FOV (satte min till 110) samt plocka bort chromatic aberration och motionblur.
sorry @Agitopop, inte meningen att göra tråden till en pcocdtråd :(
Toppenspel 1h in! EDIT: PCmasterrace approved också.
Senast redigerad av Giffox den 6 maj 2017 14:15.
Frågan är väl bara varför det inte heter SS3.
Frågan är väl bara varför det inte heter SS3.
Utöka citat
Verkligen! Har också den känslan än så länge. Får väl se ifall det håller i sig, svårt att se att det inte skulle göra det.
Kul med så positiva intryck, både att pc-porten är bra samt spelet är omtyckt.
Ursprungligen postat av neptun
både att pc-porten är bra
Utöka citat
Det är den verkligen. Inte haft några problem öht än så länge (: 

Rekommenderas starkt ifall en har duglig pc (ingen aning om hur det flyter på äldre hårdvara). Verkar även som om konsolversionerna ska vara riktigt skapliga dom också.
Senast redigerad av kin den 6 maj 2017 17:18.
Maxar allt på 1080/60 med ett 970
Enda problemet jag stött på hittills är att spelet hängde sig på laddskärmen när jag skulle gå tillbaka till huvudmenyn.
Nån av er som lirat det på ps4?
@Fock Nope, men kan iaf säga att styrningen funkar mycket bättre med gamepad på PC än vad den gjorde i PS4-demot, där den var rövdålig. Förhoppningsvis är den förbättrad även i den färdiga PS4-utgåvan!

@Skvall Gissar på detta!
Hmm! Märkte hur lika dom var efter bytet, haha 

sorry fockarn!
7-8h in. Fortfarande lika bra (:
Default avatar

« Tillbaka till Spel