Övrigt/metaÅrets spel 2017 enligt playing

Ok, haha. Gör er redo för den stora slakten 2017! Fy fan vad det har röstats! Hörre jösses.

1. The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild: 142p
2. Super Mario Odyssey: 108p
3. PlayerUnknown's Battlegrounds: 47p

4. Nier: Automata: 36p
5. Horizon: Zero Dawn: 34p 
6. Persona 5: 26p
7. Resident Evil 7: 24p
8. Hellblade: Senua's Sacrifice: 15p
9. Tekken 7: 11p 
10: Cuphead: 10p
       Steamworld Dig 2: 10p
       Yakuza 0: 10p

Golf Story: 9p
What Remains Of Edith Finch: 9p 
Destiny 2: 8p
Little Nightmares: 6p
Nioh: 6p 
Sonic Mania: 6p
Divinity: Original Sin 2: 5p
Ghost Recon: Wildlands: 5p
Assassin's Creed: Origins: 4p
Endless Space 2: 4p
Ghost Recon: Wildlands: Fallen Ghosts: 4p
Gran Turismo Sport: 4p
Hob: 4p
Hollow Knight: 4p
Prey: 4p
Uncharted: Lost Legacy: 4p
Life Is Strange: Before The Storm: 3p
Nex Machina: 3p
Robo Recall: 3p
Thimbleweed Park: 3p
>observer_: 2p
Dark Souls: The Ringed City: 2p
Final Fantasy XIV: Stormblood: 2p
Mario Vs. Rabbids: Kingdom Battle: 2p
Metroid 2: Samus Returns: 2p
The Sexy Brutale: 2p
Wolfenstein 2: The New Colossus: 2p
Wonderboy: Dragon's Trap: 2p
Crawl: 1p
Darkwood: 1p
Doki Doki Literature Club: 1p
The Evil Within 2: 1p
LEGO Marvel Super Heroes 2: 1p 
Splatoon 2: 1p
Xenoblade 2: 1p

Ok, sedvanlig stats-bonanza då!

- Breath Of The Wild's 142 poäng är de högsta poäng som någonsin delats ut till en vinnare med undantag för 2010 då Red Dead Redemption vann med 150p. 2010 röstade dock 28 fler forumiter totalt och RDR fick totalt 5 fler listplaceringar än vad BotW fick (37 mot 32).

- Breath Of The Wild fick ihop fler totalpoäng än förra årets etta, tvåa och trea tillsammans! O_0

- Detta är andra gången Nintendo kammar hem förstaplatsen. Första gången var 2014 då Mario Kart 8 vann. Sony har kommit tvåa flertalet gånger men aldrig nått ända fram medan Nintendo nu kan stoltsera med att ha gjort det två gånger, inklusive att vara först med att ta både första- och andraplatsen samtidigt.

- Den enorma poängfloran till BotW kanske kan förklaras med att det släpptes färre eller röstades på färre mängd titlar i år? Icke! Det är en färre titel i år (47 stycken) gentemot förra året!

- Det är även exakt samma ihållande trend när det kommer till spel som endast fått röst från en forumit på sig. 25 stycken i år, exakt som förra! Om det beror på att folk inte hinner spela eller bara har väldigt nishad smak kanske får vara lite oklart (några 'tyngre' titlar av dessa är nämligen t.ex. Evil Within 2, Thimbleweed Park, Samus Returns, Splatoon 2, Prey och Xenoblade Chronicles 2).

- @efficaxor fortsätter vara trendsättaren i spel bara han spelar/röstar på, med 3 titlar, vilket han delar med @Trappski (och även @Lystrad, som dock hade DLC till stortitel med på sin så det känns lite mindre trve).

- Sony har haft en konsolexklusiv titel med på top5 så länge vi haft dessa listor (undantaget 2014 där Infamous: Second Son endast kom på 8:e plats). Den fantastiska trenden håller i sig i år med Horizon's femteplats. 

- På Top 10 har vi 2 Nintendo-exklusiva och 3 Sony-exklusiva titlar, resten finns på en kombination av PS4/PC och/eller Xbone/PC.

- Man skulle också kunna säga att om man endast har en PS4 kan man spela 8 spel på Top 10 (som ju innehåller 12 spel i år). Har man endast en Xbone kan man spela 5 spel på top 10 och har man endast en PC kan man spela 7 spel.

Tidigare års listor: 2016201520142013201220112010

Allas röster i oformaterat skick ligger numera i förstainlägget i röstningstråden.
Senast redigerad av rick_star den 12 januari 2018 10:10.

Hur sätter man ord på detta ens? EDIT: Grattis, antar jag.
Senast redigerad av rick_star den 12 januari 2018 15:11.
Ursprungligen postat av rick_star
Endast en gång i röstningens historia har en konsolexklusiv titel vunnit.
Utöka citat
zelda finns på två konsoler
Bra jobbat playing
Ursprungligen postat av movado
zelda finns på två konsoler
Utöka citat
Tre om vi räknar med emulatorn till pc.
alla som gillar spel borde spela nier
Bara musiken i Nier hade gjort det spelvärt!
@efficaxor fortsätter vara trendsättaren i spel bara han spelar/röstar på, med 3 titlar, vilket han delar med @Trappski (och även @Lystrad,
Utöka citat
Kul att åtminstone två på det här forumet är välkulturerade individer som inte låter sig falla för Nintendo och övriga AAA-fällor.

Sjukt bisarrt att jag var den enda som ens nämnde Hollow Knight dock. Inte direkt en gömd pärla, om man säger så.
Ursprungligen postat av efficaxor
Sjukt bisarrt att jag var den enda som ens nämnde Hollow Knight dock. Inte direkt en gömd pärla, om man säger så.
Utöka citat
Hade @Fock röstat tror jag det hade varit med på hans lista. Jag kickstarterbackade spelet dessutom (vill minnas att det finns någon gravsten med något jag skrivit på, haha) men har nu väntat så länge med att spela att jag likväl kan vänta på konsolport också.

Någon som vill ha PC-nyckel? Har för mig att all DLC som släppts ingår gratis med.
jag kan ta en pc-nyckel =)
Du måste inte
Hade @Fock röstat tror jag det hade varit med på hans lista. Jag kickstarterbackade spelet dessutom (vill minnas att det finns någon gravsten med något jag skrivit på, haha) men har nu väntat så länge med att spela att jag likväl kan vänta på konsolport också.

Någon som vill ha PC-nyckel? Har för mig att all DLC som släppts ingår gratis med.
Utöka citat
Skulle gärna spela hollow knight. Såg det häromdagen och det verkade sweet :) har du en till nyckel eller måste ja pirata? 😍
- Detta är andra gången Nintendo kammar hem förstaplatsen. Första gången var 2014 då Mario Kart 8 vann
Utöka citat
Herregud lol kan inte säga att jag gameade mycket 2014. Har helt missat detta. Hahahahahahaha
vad är det roliga
+1

Mario Kart 8 är sjukt bra.
Sjukt bra på att suga kanske hehe
Suga in dig i spelet så du aldrig kan sluta spela  hehe
Mario Kart 8 är väldig kul ja, men egentligen är det bara en reskin av Mario Kart 1 så man borde inte ha fått rösta på det.
Spelat vidare i woflstein2. Slutade vid new orleans sist och tyckte spelet var rätt trökigt fram tills dess men holy shit vad det återhämtar sig efter det. Räcker dock inte hela vägen ut imo (vi får se).
Kommentarer @jsf etc?
~*KICK IT*~
En bana i taget + skip all cutscenes så är det fullt dugligt.
Ursprungligen postat av Giffox
En bana i taget + skip all cutscenes så är det fullt dugligt.
Utöka citat
man vill ju göra det här, men så kommer det ibland såna otroliga godbitar i filmsekvenserna så jag härdade ut
Var är Shadow of War på listan? Lol kan fortfarande inte begripa att SoM var så omtyckt
Ursprungligen postat av movado
man vill ju göra det här, men så kommer det ibland såna otroliga godbitar i filmsekvenserna så jag härdade ut
Utöka citat
Synd att skjutande är så dåligt. Banorna är kul att gå runt i och det är fantastiska detaljer att kika på. Rushar dual wieldande förbi varenda combat arena som poppar upp dock.
Jag gillar skjutandet, kör på med dual allt och heavies och GET SOME GET SOME GET SOME. Funkar dock asdåligt om man ska försöka plinka med scoped AR.
Default avatar

« Tillbaka till Spel